Israel Hayom

גם בבוקר הטיול: אנשי המכינה הוזהרו - ויצאו

מסתעפת חקירת אסון השיטפון נציג חברת חיזוי וקצין ביחידת החיזוי של חיל האוויר העידו במשטרה: "הזהרנו את ראשי המכינה שהאזור מסוכן" המשטרה פשטה על משרדי המכינה עימות צפוי בין המדריך ברדיצ'ב לראש המכינה כאהן פרקליטי כאהן: "הפרסומים אינם הדברים כהווייתם"

- גדי גולן כתבנו בדרום

אסון השיטפון: המשטרה תחקור למה המנהל לא נשמע להתרעות ● מבקר המדינה פתח בבדיקה ● 3 מההרוגות הובאו למנוחות: "אמא, זה לא קורה"

התפתחויות בחקירת אסון השיטפון בנחל צפית שגבה את חייהם של תשע הנערות והנער. מחקירת המשטרה את ראש מכינת "בני ציון" יובל כאהן ואת המדריך הבכיר אביב ברדיצ'ב עולה חשד כי למרות שביררו מה צפוי להיות מזג האוויר ביום חמישי ואף קיבלו אזה רה כי יהיה מסוכן לטייל באזור, הח ליטו בכל זאת להוציא את הטיול במקום המסוכן.

במסגרת החקירה, המתנהלת על ידי צוות מיוחד בראשות נצ"מ יוסי תורג'מן שמינה מפקד המחוז הדרו מי ניצב מוטי כהן, בדקו החוקרים את עדותו של עובד בחברת חיזוי מזג אוויר שאליו פנו מנהלי המכינה. על פי העדויות, מחברת החיזוי נאמר לא נשי המכינה כי מסוכן לטייל באזור וכי לא ניתן אישור לטיול, אולם למרות האזהרות אושר הטיול.

נוסף על כך, בעדות שמסר במשטרה קצין ביחידת החיזוי של חיל האוויר, שהוא גם בוגר המכינה, סיפר כי ראש המכינה פנה אליו ימים אחדים לפני הטיול ושאל על תנאי מזג האוויר בא זור נחל צפית ביום הטיול. לשאלתו ענה הקצין כי למיטב ידיעתו צפויה החרפה בגשמים שירדו בשעות הצה ריים של יום חמישי. עוד סיפר הקצין כי בבוקר יום הטיול פנה אליו מדריך אחר ושאל למזג האוויר הצפוי, והוא הזהיר כי ירדו גשמים רבים.

עדות הקצין, לצד העדויות הנו ספות, מחזקות על פי החוקרים את החשדות נגד כאהן וברדיצ'ב. כעת נשקלת האפשרות לערוך עימות בי ניהם בנוגע לשאלות מהותיות שעו לות מהחקירה ולאור העובדה כי בח קירותיהם גלגל כל אחד מהם בנפרד את האחריות לאסון על השני.

מחקירת המשטרה והעדויות שנג בו עולה עוד שבחקירתם סיפרו כאהן וברדיצ'ב כי בשל מזג האוויר החליטו לשנות את תוואי הטיול ואת המסלול בו יטיילו. במקור התוואי היה אמור להיות נחל צאלים, אלא שבהמשך שינו את התוואי לנחל תמר ולסיום בנחל צפית. חלק מהחקירה נסבה סביב השאלה מי מבין העצורים החליט על המסלול שנבחר, למרות האזהרות מפני השיטפונות. בנקודה הזאת, כמו בנ קודות נוספות, התגלו בעדויות הש ניים סתירות שלהערכת החוקרים הינן משמעותיות.

נוסף על כך, לחוקרי המשטרה ברור בשלב הזה כי את ההחלטה לצאת לטיול קיבל ראש המכינה כאהן בע צמו, אך החוקרים מנסים להבין האם

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? ראש המכינה יובל כאהן
ראש המכינה יובל כאהן
 ??  ?? המדריך אביב ברדיצ'ב
המדריך אביב ברדיצ'ב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel