Israel Hayom

תנועת תחרות תעתור לבג"ץ נגד כפיית "דמי הטיפול" של ההסתדרות

כיום די בשליש מהעובדים בארגון כדי לכפות על כולם תשלום של 0.8% מהשכר החודשי כמס להסתדרות

- אריאל ויטמן

תנועת "תחרות - התנועה לחי רות בתעסוקה" פתחה בקמפיין לביטול "דמי הטיפול" של ההסתדרות ומתכוונת לעתור לבג"ץ נגד כפיית התשלומים על עובדים.

בישראל די בשליש מהעובדים כדי להפוך ארגון עובדים למייצג הבלעדי של כלל העובדים. מרגע שארגון עו בדים הופך לארגון יציג, הוא מוסמך לכפות על כל העובדים, גם אלה שאינם חברים בו, לשלם "דמי טיפול ארגוני" בגובה 0.8% משכרם בכל חודש, המ נוכים ישירות משכרם.

ההסתדרות היא ארגון העובדים הג דול בישראל והנהנה העיקרי ממדיניות זאת, מה שמכניס לקופתה, כמאות מי ליוני שקלים בשנה. עם זאת, היא אינה מחויבת בשקיפות תקציבית בשל מעמ דה כאגודה עות'מאנית, ואין פיקוח על הנעשה בכספים אלה. נוסף על העוב דים במקומות עבודה מאורגנים, תשלום "דמי הטיפול" חל גם על עובדים שנמ צאים תחת צו הרחבה, כמו עובדי הש מירה והניקיון הנמצאים במדרגות שכר נמוכות במיוחד. לצורך מימון ההוצאות המשפטיות התנועה יצאה בקמפיין גיוס המונים באתר Giveback ובו גייסו יותר מ 200 אלף שקלים.

לטענת "תחרות", "כפיית עובדים לתשלום לארגון עובדים אינה חוקית והשימוש בכספים הנגבים בכפייה ישי רות מכיסם לצרכים פוליטיים נאסר במדינות מערביות רבות".

 ??  ?? העובדים חייבים לשלם "דמי טיפול"
העובדים חייבים לשלם "דמי טיפול"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel