Israel Hayom

שתיים במחיר אחד

הפועל אשקלון והפועל עכו ירדו אתמול רשמית לליגה הלאומית, לאחר שהקבוצה של מסאי דגו הפסידה 1:0 לאשדוד באצטדיון הי"א מבצע אישי יפה של וובה בראון השאיר את הקבוצה מעיר הנמל בליגת העל בבכורה של יוסי מזרחי על הקווים בפלייאוף העליון: הפועל חיפה סחטה 2:2 ממכבי ת"א

- שי ארצי וליאב נחמני

לרדת בגדול. ‪It's my life, It's"‬ ‪,"now or never‬ ציטטו אוהדי הפועל אשקלון את בון ג'ובי, והבהירו לשחקנים שלהם שמהמשחק נגד מ.ס אשדוד אין דרך חזרה. ואכן, בסופו של ערב באצטדיון הי"א, הקבוצה של מסאי דגו מצאה את עצמה שוב בלי גה הלאומית.

אשקלון היתה הרבה יותר טובה מה מארחת, אבל נכנעה לסלאלום גאוני של וובה בראון בדקה ה 56 ונפרדה מליגת העל אחרי שתי עונות בלבד.

יוסי מזרחי, שבפעם החמישית בק ריירה מצא את עצמו על הקווים בא שדוד, לא הצליח להביא לשינוי גדול ביכולת של הקבוצה. המארחת היתה לחוצה ברוב שלבי המשחק ונראתה רע, אבל מזרחי הצליח במשימה שלשמה הגיע לעיר הנמל והשאיר את הקבוצה בליגה במשחק הראשון שלו בתפקיד.

אשדוד, שקיבלה חיזוק ביציע מהאקס חאתם עבד אלחמיד, לא קבוצה יותר טובה מאשקלון, ממש לא. שתיהן כנראה יותר מתאימות ברמתן לליגה השנייה, אבל אתמול אשדוד פשוט היתה פחות נאיבית מאשקלון. למה פחות נאיבית? שימו רגע בצד את ההפסד להפועל עכו בשבוע שעבר. אתמול אשקלון היתה צריכה לנצח בהפרש של שניים או שלו שה שערים - תשאלו את יושבי יציע הכבוד באצטדיון הי"א, שבמהלך המח צית הראשונה צעקו ארבע פעמים "שמע ישראל" נוכח המצבים של האורחת.

לאשקלון חוליה התקפית הרבה יותר טובה מאשדוד, עם שחקנים כמו זגורי, איילה ומנגה, אך אתמול, במשחק שבו היתה חייבת לנצח, היא אפילו לא הצ ליחה למצוא את הרשת.

הניצחון של אשדוד הוריד ללאומית גם את הפועל עכו, שאמנם ניצחה בשבת 1:2 את מכבי פ"ת, אבל מינוס שתי הנ קודות שהיא סוחבת מפתיחת העונה סיים את הסיפור גם עבורה.

לא למדו. 40 שחקני עבר של הפו על חיפה קיבלו כבוד לפני המשחק מול מכבי ת"א וזכו לתעודת הוקרה על הז כיות שלהם בגביע המדינה אי שם בש נות השישים והשבעים. שמות גדולים כמו אלי לונטל, יצחק אנגלנדר, יוחנן וולך ועוד, שחלקם כבר התבגרו מאוד והמחישו עד כמה הזכייה בגביע השנה הכרחית כדי שגם הדור הצעיר יראה הישגים. גם כרטיס לאירופה הוא הישג, אבל האדומים עדיין לא הבטיחו אותו.

פנדל של אצילי ושער של בלקמן העניקו למכבי ת"א יתרון כפול בסמי עופר. את הפנדל עשה גבריאל תאמאש, שנראה מאוד לא מרוכז ולכולם ברור שאם הראש שלו היה במקום הוא לא עושה עבירה כזאת.

אבל בשביל מכבי של הפלייאוף גם יתרון של שני שערים תשע דקות לסיום

לא מספיק, וצמד של עדן בן בסט 88) ו (93 שלח אותם בחזרה לת"א עם נקודה בלבד. קרויף סיפק תקרית הזויה מול איתן טיבי, שאותו כמעט זרק אותו מה ספסל למגרש כשרצה להכניסו לשחק. עשרות אוהדי הפועל אשקלון המתינו לאוטובוס הקבוצה מחוץ לאצטדיון הי"א, קיללו וגידפו את השחקנים אחרי ההפ סד לאשדוד והירידה לליגה הלאומית.

חלק משחקני הקבוצה בכו עם שריקת הסיום, ואבי מלכה נשאר דקות ארוכות אחרי המשחק על הספסל ולא ירד לחדר ההלבשה. "זה כתם שחור לכל השחק נים", אמר בסיום מושיקו לוגסי, "ברוב המשחקים שיחקנו טוב, אבל הכדור לא נכנס. כנראה זו גזירה מלמעלה. אחזור עם אשקלון לליגת העל בעונה הבאה".

המאמן מסאי דגו אמר: "אין לי טענות לשחקנים על אתמול, הם נתנו .200% הכישלון והאחריות רק עלי. נתתי את הכל, אבל זה הכדורגל. אשקלון ראויה להיות בליגה הראשונה. אני מאוד רוצה להמשיך, ואם אשאר אחזיר את הקבוצה לליגת העל". בצד המאושר, יוסי מזרחי לא הסתיר את התרגשותו: "נשארנו בליגה ואנ חנו מבסוטים. הכדורגל לא היה טוב, אבל מלחמה, נשמה והרבה לב הביאו לנו את הניצחון. באתי למשחק אחד או שלושה, וזה הכל".

 ?? צילום: יוסי שקל ?? הצהובים חוגגים בסמי עופר. החגיגות היו מוקדמות
צילום: יוסי שקל הצהובים חוגגים בסמי עופר. החגיגות היו מוקדמות
 ??  ?? הפועל אשקלון נפרדת מליגת העל. המאמן מסאי דגו: "אין לי טענות לשחקנים, הכישלון והאחריות רק עלי"
הפועל אשקלון נפרדת מליגת העל. המאמן מסאי דגו: "אין לי טענות לשחקנים, הכישלון והאחריות רק עלי"
 ??  ??
 ?? צילומים: אלן שיבר ??
צילומים: אלן שיבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel