Israel Hayom

"הוכחות ברורות לגרעין"

המצגת שקרעה את המסיכה מעל פני איראן ● במצגת דרמטית, שכוונה אל הקהילה הבינלאומית, הציג נתניהו מאות אלפי מסמכים וקבצים מאיראן המפרטים העשרת אורניום ובניית פצצות

- שלמה צזנה

"חשפנו את הארכיון של הג רעין האיראני - מאה אלף מסמכים וקבצים סודיים של המ שטר האיראני. התיקים הסודיים מראים את הפעילות שלהם להשגת נשק גרעיני", כך, כשמאחוריו מאות קלסרים ותקליטורים, הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו באחד הנאומים החשובים שלו.

נתניהו חשף את הארכיון הגר עיני של איראן שנתפס בידי המו דיעין הישראלי בנאום שלווה במ צגת מפורטת ובה פירוט התוכנית שהוכיחה, כדבריו, את השקר המתמ שך של טהרן בכל הקשור למטרותיה הצבאיות. הופעתו של ראש הממשלה כוונה בעיקר למנהיגי העולם - וב ראשם מנהיגי ארה"ב והמעצמות - במטרה לעודד אותם לסגת מהסכם הגרעין, וזו גם הסיבה שנתניהו נאם בעיקר באנגלית. אמנם החומר המ קורי שנתפס על ידי המודיעין היש ראלי לא הופיע בקלסרים הריקים ובתקליטורי­ם שאותם חשף נתניהו בדרמטיות כשהסיר וילונות שחו רים, אך המסר עבר באופן ברור וחד.

"הערב נציג מידע שלא הוצג אף פעם", פתח נתניהו את דבריו, "זהו הישג מודיעיני מהגדולים שידעה מדינת ישראל. מכיוון שאני רוצה שהקהילה הבינלאומית תשמע את הדברים וגם תבין את הדברים, אדבר תחילה באנגלית. נחשוף הוכחות חדשות וברורות על התוכנית הסו דית של הגרעין האיראני שהם מס תירים... "לפני כמה שבועות ישראל השיגה חצי טונה של מסמכים מה כספת - 55 אלף עמודים, עוד 55 אלף קבצים, 183 ותקליטורים - הכל העתק מדויק של החומר המקורי".

נתניהו המשיך ואמר: "איראן שי קרה לאורך כל הדרך. בשנת 2017 היא עדיין קידמה את תוכנית הגרעין שלה. הם החביאו את התוכניות במח סנים הללו". כאשר הציג תמונה של ארכיון הגרעין האיראני המוסתר בלב טהרן, אמר: 55" אלף עמודים מכאן נמצאים עכשיו במקום שמור...".

"תכננו מאות טילים"

"הנה מה שהיה בתיקים - תמונות מפלילות. חלקנו את המידע עם ידי דותינו. לאורך כל הדרך איראן שיק רה. פעולותיה לא היו למטרות תמי מות. זה לא מפעל תרופות וזה לא לצורכי מחקר. הם פיתחו ראשי נפץ גרעיניים ולא צריך לדעת לקרוא פרסית כדי לראות שכאן )במסרת השרטוטים בערבית( רשום 10 טונות .TNT החומר הזה אמור להיות מות קן על פצצות. יש כאן הכל: פרויקט, צנטריפוגות, סימולציות ובדיקות. ואכן, כשניתחנו מה שנמצא באר כיונים הללו, מצאנו הוכחות ברורות לקיומה של תוכנית גרעין".

במהלך נאומו הציג נתניהו שר טוטים המפרטים כיצד לבנות פצצה גרעינית ולהעשיר אורניום, במס גרת מה שהאיראנים כינו פרויקט "עמאד". לדבריו, המסמכים שבידי ישראל מוכיחים כי גם לאחר שה פרויקט הוקפא בשנת ,2003 איראן המשיכה בשאיפותיה הגרעיניות וני סתה להסוות זאת כפרויקט למטרות מחקר מדעי. "איראן המשיכה את המאמץ הזה והיום ב 2018 העבודה הזו מתבצעת על ידי סוכנות SPND של משרד הביטחון האיראני", הוסיף.

ראש הממשלה הדגים כיצד מתב רר שאיראן מרחיבה את טווח הטילים כך שיוכלו להגיע לתל אביב ול ריאד שבסעודיה, "אבל הם עובדים על טווחים הרבה יותר ארוכים והם יוכלו לשאת נשק גרעיני. התוכ ניות לפיתוח הגיעו מתוך ההנהגה האיראנית ישירות. בשלב מסוים הם החליטו לפצל את העבודה והורו על שיטת עבודה חדשה, סמויה וגלויה, כדי לטשטש את שקריהם. הדברים נעשו במתקן העשרה סודי מתחת להר. אתה בונה מתקן כזה רק מסי בה אחת: המתקן בפורדו נבנה מל כתחילה לבנות נשק גרעיני. לאורך כל הדרך הם שיטו בסוכנות הבינ לאומית לאנרגיה אטומית.

"המסקנות שלי ברורות: קודם כל, איראן שיקרה כשאמרה שלא היתה לה תוכנית לפיתוח גרעין. אחר כך, היא הרחיבה את תוכנית הגרעין שלה גם אחרי .2015 איראן ממשיכה לשקר. רק בשבוע שעבר אמרו כי אין להם תוכנית גרעין צבאית. ובכן, הדברים מוכיחים אחרת. הם תכננו שיהיו להם מאות טילים".

"הסכם הגרעין סולל את דרכה של איראן לארסנל שלם של פצצות", סיכם נתניהו, "הוא גם אפשר להם לקבל מיליוני דולרים. בחשיפת המ סמכים אנו עושים שירות גדול לא רק לביטחוננו, אלא לביטחונן של מדי נות רבות באזור. הנשיא טראמפ יודיע בימים הקרובים )ב 12 במאי( על הח לטתו לגבי הסכם הגרעין עם איראן ואני בטוח שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה לביטחון ארה"ב, לביטחון יש ראל ולביטחון העולם כולו".

הנאום של נתניהו הגיע לאחר שיום קודם לכן שוחח בטלפון עם הנשיא טראמפ ובסיום ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בירושלים. במקביל נערכה פגישתו של שר הביטחון ליברמן עם מקבילו האמריקני בוושינגטון.

 ?? צילום: קוקו ?? נתניהו מצביע על המקום שבו נתפסו המסמכים בלב טהרן
צילום: קוקו נתניהו מצביע על המקום שבו נתפסו המסמכים בלב טהרן
 ?? צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ ?? מסמך המפרט הרכבת ראש נפץ גרעיני על טיל
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ מסמך המפרט הרכבת ראש נפץ גרעיני על טיל
 ?? צילום: קוקו ?? "לא צריך לדעת פרסית כדי להבין שמדובר ב 10 טונות נתניהו מציג
צילום: קוקו "לא צריך לדעת פרסית כדי להבין שמדובר ב 10 טונות נתניהו מציג
 ?? צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ ?? האתרים המיועדים לניסויים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ האתרים המיועדים לניסויים
 ?? צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ ?? סימולציה של פיצוץ גרעיני
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ סימולציה של פיצוץ גרעיני
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel