Israel Hayom

זריף מיהר לאולפנים: "הם צועקים 'זאב זאב'"

לחץ בטהרן? האיראנים פרסמו תגובות חריפות ● זריף: "נתניהו הוא הילד שלא מפסיק לצעוק" ● סגן מפקד משמרות המהפכה: "לעולם לא נוותר על הנשק"

- ארז לין

זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא ימסור מידע חדש על פעילותה הסוררת של איראן, לגלג שר החוץ האיראני ג'וואד זריף על המהלך.

זריף הזכיר את ההופעה של נת ניהו באו"ם ב ,2012 שבה צייר קו אדום על פצצה. "הילד שלא מפסיק לצעוק 'זאב זאב', שוב פעם עושה אותו דבר. הוא כנראה לא למד את הלקח מהפיאסקו של הציור שלו בעצרת הכללית של האו"ם. אפשר להונות את ההמונים רק עד נקודה מסויימת".

בחשבון הטוויטר שלו תקף זריף את הנשיא טראמפ ואמר כי הוא מנצל את דבריו של נתניהו למט רותיו שלו והדבר מלמד על מזימה משותפת "הנשיא טראמפ עט על נסיון למחזר האשמות ישנות שעו סקות בסבא"א רק כדי שיוכל לבטל את ההסכם".

בתקשורת האיראנית מיהרו את מול להדוף את הטענות של נתניהו וכינו את דבריו "תעמולה זולה שלא מחדשת דבר". בטלויזיה האיראנית נאמר אתמול בערב כי נתניהו משחק משחק מסוכן וכנראה "לא למד את הלקח מפעמים קודמות. לא נשתוק ונדאג לתגובה הולמת".

כנראה מתוך נסיון להוציא את הרוח מהמפרשים של טראמפ, סגן שר החוץ האיראני, עבאס ארקצ'י, הודיע כי גם מבחינת איראן יש צורך בשינוי הסכם הגרעין בשלב מסויים.

בראיון לסוכנות האיראנית ISNA רמז ארקצ'י כי לא ניתן להמשיך לקיים את ההסכם במתכונת הנוכ חית שבה הוא נדרש אישור מחדש כל כמה חודשים. "בין אם ארה"ב תפרוש או לא, אי אפשר לסבול את המשך המצב הקיים ואנחנו נשקול לקחת צעדים מיוחדים. איראן מוכנה לכל תרחיש בכל הנוגע להסכם הגרעין של ."2015

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי, איים כי במקרה שארה"ב תפרוש מההסכם, איראן תהיה בעמדת יתרון בכל הנו גע לפיתוח יכולות גרעין. "במובן הטכני, אנחנו במצב מוכנות מיט בית להעשרת אורניום לרמה שג בוהה יותר ממה שהיה קודם לכן ]לפני ההסכם[, אני מקווה שדונלד טראמפ יתעשת ויישאר בהסכם" כך לדברי סאלחי.

סגן מפקד משמרות המהפכה, חו סיין סלאמי, תקף אתמול את הד רישה של המערב לשים את תכ נית הטילים האיראנית תחת פיקוח, אחת הדרישות המרכזיות של טרא מפ כדי להישאר בהסכם. "האויבים שלנו רוצים שנתפרק מנשקנו בזמן שהם מאיימים עלינו. מדובר במעשה בלתי מוסרי, בלתי הגיוני ושאפ תני," סלאמי אמר והזהיר: "אנחנו לעולם לא נוותר על יכולת ההרתעה שלנו ולא נתפרק מנשקנו."

 ?? צילום: אי.פי ?? חמינאי וזריף. ממשיכים לאיים
צילום: אי.פי חמינאי וזריף. ממשיכים לאיים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel