Israel Hayom

"ישראל תקפה בסוריה, 200 טילים הושמדו"

דיווחים: התקיפה העוצמתית כוונה למאגרי נשק איראניים ונעשה בה שימוש בפצצות "מפצחות בונקרים" ● במתקפה נהרגו כנראה 26 בני אדם, רובם איראנים ● בישראל שומרים על שתיקה

- אלי לאון, ארז לין וסוכנויות הידיעות

התקיפה הלילית נגד יעדים איראניים וסוריים, שיוחסה על פי מקורות זרים לישראל, היתה אחת התקיפות העוצמתיות בסו ריה, ואף גרמה ככל הנראה לרעש אדמה בעוצמה של 2.6 באזור.

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח על 26 הרוגים, רבים מהם איראניים או חברים במיליציות פרו איראניות.

על פי הדיווחים, התקיפות כללו שימוש בפצצות מיוחדות המכונות "מפצחות בונקרים" ופגעו במאגרי נשק שהיו ממוקמים בבסיס צבאי של חטיבה 47 של הצבא הסורי, בסמוך לחמה. ככל הידוע, איראן והמילי ציות הפועלות תחת חסותה עושות שימוש בבסיס זה. הגורם סיפר לעי תון האמריקני כי בתקיפה הושמ דו 200 טילים וכי 11 מההרוגים הם איראנים. תקיפה נוספת פגעה בבסיס האווירי "ניראב", מצפון לחאלב. בסך הכל דווח על תקיפה בשלושה יעדים, שניים מהם בחמה.

על פי הדיווח, גורמיים אזוריים המקורבים לברית האיראנית סורית מצפים כי טהרן תגיב נגד ישראל על תקיפות אלה לאחר הבחירות בלבנון, שיתקיימו ביום ראשון הק רוב, זאת כדי למנוע פגיעה בסי כוייהם של המתמודדים מטעם חי זבאללה. ישראל מצדה שמרה על שתיקה, אך ברוב הדיווחים בתק שורת הבינלאומית והערבית ייחסו אותה לצה"ל. סוריה הרשמית מיהרה לייחס את התקיפה לאויביה, אך נזהרה מלהאשים את ישראל.

גורמי צבא אמריקניים הבהירו כי ארה"ב לא היתה מעורבת בתקיפה, זאת לאחר דיווחים כי היה מדובר בתקיפה אמריקנית שמקורה בשי גורי טילים מבסיסים בירדן. דיווח זה הופיע בעיתון הסורי "תשרין", שציטט "גורמים בשטח", אשר טענו כי ההתקפות על העמדות הצבאיות כללו ירי של תשעה טילים, שנורו מבסיסים אמריקניים ובריטיים בצ פון ירדן, זאת לצד דיווחים אחרים אודות תקיפה מכיוונים אחרים.

"האדמה רעדה"

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציינה כי גורמים באיראן הכחישו את הדיווחים על הרוגים בקרב "יועצים צבאיים איראניים". על פי הדיווח של הטלוויזיה הסו רית הממשלתית, התקיפות של "טילי האויב" החלו בסביבות השעה 22:30 ופגעו במאגרי תחמושת בד רום חמה ובאל מלכיא, מצפון לשדה התעופה של חאלב. ההערכה היא כי כמות ההרוגים צפויה לעלות מכיוון ש 60 נפצעו ואחרים עדיין נחש בים לנעדרים. על פי עדי ראייה בא זור התקיפה בחמה, במקום נראו פיצו צים עוצמתיים שג רמו לאדמה לרעוד ולשריפות כתוצאה מפיצוצי משנה שמ קורם, ככל הנראה, בתחמושת ובאמצעי הלחימה במקום.

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר לתקשורת הסורית כי "ברור שלא חרונה המדינה חווה תוקפנות ישי רה" וכי מעשים כאלו "רק יגבי רו את הנחישות של הסורים למגר את הטרור בכל הצורות שלו על מנת לשמר את הריבונות שלהם ולעצב את עתידם". בהודעה שפ רסמה התקשורת הסורית נאמר בהתייחסות כללית לתקיפות האחרונות כי "ההסלמה נגד סוריה" מלמדת על כך שהמורדים כשלו במאבקם נגד השל טון. בתוך כך, צבא אסד העלה אתמול באופן משמעותי את ההפצצות על מובל עת של המורדים ליד העיר רסטאן, לא הרחק מהאתרים שהופצצו במה לך הלילה. על פי אחד הדיווחים, היו לפחות 140 הפצצות מהאוויר נגד העיר והכפרים סביבה.

 ??  ?? צילום הלוויין מראה את עוצמת הנזק - לפני התקיפה ואחריה
צילום הלוויין מראה את עוצמת הנזק - לפני התקיפה ואחריה
 ??  ?? ההרס הרב באחד הבסיסים שהותקפו
ההרס הרב באחד הבסיסים שהותקפו
 ??  ?? מאגרי התחמושת גרמו לפיצוצי משנה ולשריפה
מאגרי התחמושת גרמו לפיצוצי משנה ולשריפה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel