Israel Hayom

ערומים בכיכר העיר: האיראנים נחשפו בקלונם

- אייל זיסר

ר אש הממשלה בנימין נתניהו כיוון את מול את נאומו למנהיגי העולם החופשי במטרה לשכנע אותם בצורך לשנות כיוון למול איראן. דבריו נועדו לסלול את הדרך בפני החלטתו הצפויה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, לפרוש מן ההסכם ומשום כך יש להניח שתוכן הנאום והמידע שנחשף בו תואמו מראש עם הממשל בוושינגטון ונעשו על דעתו. בעקבות טראמפ יבואו אולי מנהיג אירופי נוסף או שניים ובכך יהיה די כדי למוטט את הסכם הגרעין, שכשמו כן הוא עלול לפתוח את השער בפני איראן להשיג יכולת גרעינית.

אבל דומה שנאומו של נתניהו זכה לצ פיית שיא דווקא בטהרן ואצל בעלות הברית של איראן באזור. דווקא משום שאולי בלא שהתכוון לכך הנחית אתמול ראש הממשלה מהלומת מחץ על ראשו של המשטר בטהרן. ואכן, הנאום אתמול חשף את מנהיגי איראן בערוותם, ערום ועריה, לעיני העולם כולו וקודם לכל לעיני אזרחי איראן, שרובם כי דוע רחוקים מלהתלהב משלטון האייתו ללות בארצם.

שהרי בדבריו של נתניהו היה לא רק כדי לשוב ולהמחיש את עוצמתו של המודיעין הישראלי, שאינו חדל להפתיע ודומה שרק הולך ומשתבח עם השנים, אלא, וזה הח שוב, היה בהם גם כדי ללמד על חדלונם של האיראנים, שאינם מסוגלים לשמור ולהגן אפילו על הסודות הכמוסים שלהם.

האייתוללות ומפקדי משמרות המהפכה, המכריזים חדשות לבקרים על כך שימחקו את ישראל מעל למפה, יכולים להכחיש כמה שירצו שהמסמכים שהציג נתניהו מפוברקים ושאין בהם אמת.

אבל הם יודעים בליבם ועימם יודע כל איראני שבידי ישראל עלה לפרוץ אל קודש הקודשים בלב טהרן, ובכך להפגין שוב שה משטר האיראני חזק אולי בדיבורים אבל כדברי בן חסותה של איראן בלבנון, חסן נסראללה, מדובר במשטר שאינו אלא קורי עכביש שבמשב רוח מודיעיני אחד נפוצים לכל עבר.

השאלה ששואלים היום בצמרת המשטר האיראני היא מה עוד יודעת עלינו ישראל ולאן עוד הצליחו אנשי המודיעין שלה לה גיע, וכיצד זה שבתחרות בין המודיעין היש ראלי למשמרות המהפכה מגיעים האיראנים בכל פעם אחרונים.

השאלה ששואלים היום אזרחי איראן, לעומת זאת, היא אם האייתוללות ומשמ רות המהפכה ראויים לנהל את ענייניה של איראן ואם לא היה כדאי שבמקום להשקיע את מרצם בביירות, בעזה ובדמשק הם ידאגו קצת לענייניה של איראן מבית.

ובשולי הדברים, אי אפשר שלא להזכיר את הנשיא אובאמה. דומה כי נאומו של נת ניהו היה מסמר נוסף ואולי אחרון בארון המתים של מורשת המדיניות הכושלת שלו במזרח התיכון. כך בסוריה, וכך גם באיראן.

 ?? צילום: קוקו ??
צילום: קוקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel