Israel Hayom

בצל המתח הבטחוני: הכנסת חזרה לעבוד

נתניהו ביטל את הגעתו לישיבת סיעת הליכוד ונעדר מהישיבה המיוחדת לזכרו של בנימין זאב הרצל ● המחנה הציוני ויש עתיד ביטלו את הדיון בהצעות אי אמון

- כתבנו בכנסת

גדעון אלון,

כנס הקיץ של הכנסת נפתח אתמול לאחר פגרה של חודש וחצי וללא שום סממני חגי גיות. היעדרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מישיבת סיעת הליכוד ומהישיבה המיוחדת לזכרו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בשל ישיבת הקבינט, הפנה את תשומת ליבם של הח"כים מה חוקים שעל סדר היום לעבר הנו שאים הביטחוניים.

בשל המתיחות הביטחונית, החליטו במפתיע סיעות המחנה הציוני ויש עתיד לבטל את הדיון בהצעות אי האמון בממשלה שעמ דו להידון אתמול. ח"כ יאיר לפיד אמר כי "לאור המציאות הביטחו נית החליטה יש עתיד לבטל את הצעת אי האמון שהגשנו. לשמור את הביקורת נגד הממשלה לי מים אחרים. ביטחון המדינה הוא בראש סדר העדיפויות הלאומי". יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון אמר כי "לאור המצב הביט חוני החלטנו להסיר את הצעת אי האמון". לעומת זאת, סיעות מרצ והרשימה המשותפת העלו את הצ עות אי האמון שלהן. ח"כ עיסאווי פריג' )מרצ( מתח ביקורת חריפה על ראשי המחנה הציוני ויש עתיד שהחליטו להסיר את הצעות אי האמון שלהם. "אתם פחדנים. יחרב ביתכם", אמר להם פריג' בער בית. הנושא הביטחוני העסיק גם את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג )מחנ"צ( בנאומיהם בישיבה לזכר הרצל. אדלשטיין אמר כי "זה לא סוד שביממה האחרונה מנשבות רוחות מן הצפון. בלי לפרט ובלי לדעת בדיוק מה צופן לנו העתיד, אני רוצה לפנות מכאן לכל אזרחי ישראל: אתם יכולים לסמוך על מפקדי וחיילי צה"ל, שעשו בעבר, עושים בהווה ואני בטוח שיעשו גם בעתיד כל מה שדרוש על מנת להגן על שלומנו".

גם יו"ר האופוזיציה התייחס למצב ואמר כי אסור לנו לתת לאיראנים להתבסס בסוריה ולה תנהל בקרבת גבולנו. בנושא זה אנו מגבים צעדים רלוונטיים למען ביטחון ישראל ויש תמי מות דעים בנושא, כמו גם בכל הקשור במניעת גרעין מאיראן. בעת הזו אנו מחויבים לנחישות ביטחונית ותבונה מדינית, שיקול דעת, תקיפות, זהירות ואחריות בכל הגזרות".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ הרצוג בנאום במליאה
צילום: אורן בן חקון ח"כ הרצוג בנאום במליאה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel