Israel Hayom

"נראה שהמזימה הציונית הצליחה"

- עדי ליברמן

"זמן הגאולה קרוב מתמיד, השאהידים בכרבלא גיבורים ואנחנו נילחם עד טיפת הדם האחרונה". בשיר הזה פתח ערוץ החדשות הרשמי של הטלוויזיה האיראנית בתרועה רמה את נאום נתניהו, הלל לשאהידים בכרבלא. את הנאום עצמו כמובן שלא שידרו. בשנה השביעית למלחמת איראן־עיראק התחולל קרב דמים בכרבלא, עיר בעיראק הקדושה לשיעים. הקרב גבה את מספר האבדות הגבוה ביותר במלחמה. האזכור נועד לחזק את הגאווה הלאומית מול ההשפלה הישראלית, ולהפיח רוח מלחמה לטובת מות קדושים.

עד שתגיע הגאולה, המשטר האיראני לחוץ מתמיד. יש לזכור שאחרי הכל, עליו לפעול לקידום מטרותיו המדיניות ולמימושן הן בנושאי הפנים והן בנושאי חוץ. המצב הכלכלי, החברתי והתרבותי באיראן בכי רע מכל בחינה אפשרית ולפני שסיר הלחץ התפוצץ, נוקט המשטר בטקטיקה הישנה והמוכרת לפני כל מערכת בחירות: הרגעת העם, חיזוק המורל ויצירת תחושת ביטחון שהעם האיראני הספיק לשכוח.

הרשת החברתית גועשת ובקבוצת דיונים סגורה שבה חברים לא פחות מ־21 אלף שיעים רדיקליים - רובם ככולם מקושרים ישירות או בעקיפין למקבלי ההחלטות באיראן - מתנהלים ויכוחים סוערים שרק מאששים את חולשתו של המשטר מבית. "כבוד המנהיג שלנו )הכוונה למנהיג העליון ח'מנהאי( מעולם לא תמך במלחמה! הוא איש של שלום ופיוס! זו מהות האסלאם! באיזו זכות מגיעים מספר שורשים רקובים )משמרות המהפכה ונשיא איראן חסן רוחאני( וקוראים בשמו למלחמה?!" ועוד קריאה: "יש לנו מספיק אויבים מבחוץ; אנו לא זקוקים לאויבים נוספים מבית. הידיעה על מותם של האיראנים בסוריה שקרית. לישראל אין ולא היה אומץ להיכנס למלחמה עם איראן". בעקבות החשיפה גועשת הרשת החברתית באיראן. בקבוצת דיונים סגורה של שיעים רדיקליים מתנהלים ויכוחים סוערים שמאששים את חולשת המשטר

תומכי משמרות המהפכה לא נשארים חייבים ומשיבים: "אנחנו לא מבינים; זה נראה כאילו שהמזימה הציונית להשתלטות על העולם צלחה; אתם תומכים באיראן או בישראל?!" ועוד: "אל דאגה, האימאם חוסיין עומד מאחורינו, ואנחנו מוכנים יותר מתמיד להילחם עד טיפת הדם האחרונה; מותנו כשאהידים הוא גאוותינו". וכך זה ממשיך. לאחר מאות תגובות, אמרו תומכי ח'מנהאי את המילה האחרונה: "אתם )משמרות המהפכה ונשיא איראן ותומכיהם( בוגדים, ומכרתם את נשמתכם לשטן הציוני באמירותיכם".

ערוצי הטלוויזיה בפרסית מחוץ למדינה, מרבים לדבר על המצב הכלכלי הקשה באיראן, כדי להוציא אנשים לרחובות. גורמי האופוזיציה באיראן ומחוצה לה הם בבחינת סיר לחץ, שעלול להתפוצץ בכל רגע. הם מנצלים כל הזדמנות להתסיס את האווירה ולחולל מלחמה פנימית מבית, שתזרז את הפלתו של משטר האייתולות. "היכן הייתם, כשילדינו נרמסו תחת ההריסות ברעידות האדמה שהיו", הם מטיחים ביריביהם, "לא התמזל מזלנו, נולדנו איראנים; היינו צריכים להיוולד סורים או פלשתינים על מנת לקבל את הכסף והיחס שמושקע בהם. אנחנו עובדים כמו כלבים 3־4 חודשים ולא מקבלים משכורת, וגם אז היא בקושי מספיקה ללחם". ועוד: "ארה"ב בגדה בנו; היו צריכים להפיל את המשטר הנוכחי כבר ,2009־ב גופת השאה תנקום את דמנו, המשטר מפחד יותר מתמיד".

"ביבי )כינוי גנאי לנתניהו שמשמעותו בפרסית: סבתא(, הילד הזה, רה"מ של המשטר הציוני, ממשיך לשחק משחק מסוכן" אמרו בטלוויזיה הרשמית, "כנראה הוא לא למד את הלקח מפעמים קודמות. לא נשתוק ונדאג לתגובה הולמת. הפושע הזה חושב שיוכל להמשיך בפשעי המלחמה שעושה". ימים יגידו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel