Israel Hayom

לא סופרת אף אחת

גם אחרי 9 ניצחונות רצופים, באשדוד טוענים שמה שחשוב "זאת בעיקר הדרך" ● עם התקציב הנמוך בליגה, בראד גרינברג ודני גוט מחוללים ניסים ● "לא מדברים על אליפות"

- אלי סהר

בו81 בדצמבר, הנר שישי של חהנוכה, יצאו שחקהני מכבי אשו דוד לאילת והגיעו לאולם רק סמוך למו שחק מאחר שבתי המלון היו בתפוסה מלאה. המארחת הובילה כבר בו23 הנק' לפהני שהניצחה .76:86 "חזרהנו מהמשחק לשבוע אימוהנים איהנטהנסיב­י", סיפר עוזר המאמן דהני גוט, "היתה אסיפת שחקהנים והם החליטו שכל שחקן מקבל אחריות אישית למשחק הקו בוצתי". בסוף אותו שבוע איבדה אשדוד את מלך הסלים שלה דיוויד לאורי, אבל האחריות שכל שחקן קיבל היתה גדולה מכל דבר. זה תוו רגם לעלייה לחצי גמר הגביע וריצה מדהימה בליגה.

אחרי פתיחה של שלושה ניצחונות בלבד מעשרה משחקים, אשדוד מאז במאזן של 2:15 בליגה 3:18־ו עם הגביע. "ראית את אשדוד אתמול?" שאל אותי אתמול בבוקר גורם מקצועי בכיר באחת מקבוצות הליגה, "תקשיב, זו קבוצה לאליפות". גוט משיב: "אנחנו לא מדברים על אליפות אלא נהנים מהרגע, יש לי במגירות מדליות על אליפות אירופה. הן זרוקות שם. מה שזכור לי זאת בעיקר הדרך".

הסיפור של אשדוד מתחיל ונגמר בצוות המקצועי. המאמן בראד גרינברג, שזכה באליפות עם מכבי חיפה והגיע עד רבע גמר היורוקאפ עם הפועל ירושלים, בא לאשדוד אחרי שהמועדון החליט משיקולים כלכליים לוותר על מאיר טפירו. עם התקציב הנמוך בליגה וציפייה שתתמודד על הירידה, החל לבנות את הקבוצה. "אני מחפש זרים שישחקו בשבילי", אמר בתקופה שבה בחן שחקנים. הוא החליט להשקיע חלק גדול מתקציב הזרים שלו, כ־004 אלף דולר, על סק הנרי, ששיחק אצלו בוונצואלה. נוסף על כך, אספה אשדוד שחקנים צעירים ורעבים דוגמת אדם אריאל ונמרוד לוי, ועקב רצונו של גרינברג בקבוצה גבוהה נפל לידיהם אלכס צ'וברוביץ', שחלק גדול משכרו משלמת הפועל חולון, שבה היה חתום לעונה נוספת.

"גם בזמנים הקשים ידענו שלא טעינו", אומר גוט, "יש פה שחקנים עם מחויבות. הנרי שיחק שלשום את כל המחצית השנייה עם מתיחה במפשעה ולא רצה לנוח. קמרון לונג ברבע האחרון מתח את שרירי התאומים ונשאר על המגרש".

"מגיע קרדיט גדול לגרינברג", הוא מוסיף, "אני מוכן ללכת איתו 20 שנה לאן שהוא הולך. לפעמים אני אומר לו שיש שני משחקים בשבוע אז בוא נוריד מעצימות האימון, אבל המוטו שלו הוא שכל אימון הוא משחק. האימון חשוב. המשחק זה התוצאה".

נהריה מתאוששת

שלשה של יהונתן שולדבראנד, שנייה וחצי לסיום, העניקה לעירוני נהריה ניצחון חשוב במאבקי הירידה ,82:83 שהעלה אותה למקום העשירי על חשבון בני הרצליה. השחקנים של אריק אלפסי השיגו ניצחון שלישי ברצף והתרחקו מרחק שלושה משחקים ממכבי חיפה האחרונה.

הרבו להנהריה: בארבר ,23 יאנג ,14 נאש .13 להרצליה: ארצ'י ,22 אדריאן .19

אן.בי.אי. יוסטון עלתה ל־1:0 בחצי גמר המערב על יוטה לאחר ניצחון .96:110 ג'יימס הארדן כיכב עם 41 נק'.

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? אשדוד חוגגת. תקציב זרים של 400 אלף דולר
צילום: לירון מולדובן אשדוד חוגגת. תקציב זרים של 400 אלף דולר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel