Israel Hayom

"הייתי רוצה שזה לא ייגמר לעולם"

- סאל אמרגי

"הלוואי שכל זה היה יכול להימשך לנצח. הייתי רוצה שזה לא ייגמר לעולם, אך לכל דבר יש התחלה וסוף", אמר אמש אנדרס אינייסטה, שבאופן צפוי ומוצדק היה במוקד חגיגות האליפות של ברצלונה, אחרי שהודיע בסוף השבוע כי יעזוב בתום העונה.

אלפי אוהדים יצאו לרחובות כדי לחגוג עם השחקנים את האליפות השביעית בעשור האחרון והגביע הרביעי ברציפות. דאבל שלישי בארבע העונות האחרונות, ואולי המרשים מכולם, שכן בארסה עדיין לא הפסידה העונה בלי־ גה וגילתה עליונות מוחלטת על שתי יריבותיה ממדריד.

אלא שחרף ההישגים, לחגיגה הקטלאנית יש טעם מר במעט. זאת בגלל ההדחה הכואבת ברבע גמר ליגת האלופות, והחשש כי ריאל מדריד תזכה במפעל בפעם השלישית ברצף. עבור האוהדים, אי זכייה של ריאל באלופות תהיה כמו תואר שלישי העונה.

האליפות של ברצלונה אמנם הושגה בריאסור של לה קורוניה, אך החלה להיבנות עוד בקיץ, כשניימאר עזב באופן דרמטי. ארנסטו ואלוורדה ניצל את עזיבתו ואת פציעותיו של עוסמן דמבלה כדי לבנות יחידה מלוכדת וחזקה מאוד, בעיקר בקישור. כך אפשר להסביר את העובדה שב־43 משחקי ליגה הבקיעה 87 שערים וספגה רק .21

ואלוורדה, שחוגג את האליפות הראשונה בספרד אחרי שלוש כאלה ביוון, העניק את מלוא הכלים ללאו מסי כדי שיכבוש, כאשר גרם לשלושה שחקנים לשוב להיות חשובים מאוד במערך: אינייסטה, ראקיטיץ' ואלבה.

לצד כל המחמאות, שבהחלט מגיעות לו, ואלוורדה יודה כי לא יכול היה להצליח ללא התרומה הכל כך משמעותית של מספר .10 הכוכב הארגנטינאי הוא לא רק מלך השערים בספרד עם 32 כיבושים, אלא גם בעל סיכוי רב לזכות ב"נעל הזהב" של אירופה, אחרי שעקף את מוחמד סלאח .(31)

מבחינת מסי, האליפות התשיעית עם בארסה היתה סיבה מספקת לשבור שתיקה. "אנחנו מאושרים מאוד, האליפות תמיד קשה להשגה, בעיקר בלי להפסיד. אנו חייבים להעריך ולחגוג את האליפות הזאת", אמר הפרעוש.

 ??  ?? אינייסטה, אמש בחגיגות האליפות
אינייסטה, אמש בחגיגות האליפות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel