Israel Hayom

מכונה אנושית

בעזרת אמבטיות, שחייה ותזונה מיוחדת, שומר כריסטיאנו רונאלדו על מבנה אלוהי, שמאפשר לו בגיל 33 להמריא לגבהים חדשים "מעולם לא ראיתי מישהו שמודד כל דבר שנכנס לו לפה; אם ימשיך כך, הוא יהיה בשיאו עד גיל ,"38 אמר עוד ב 2011 מאמן הכושר בריאל מדריד, וכיום ההערכה נר

- דור הופמן

יצאתי אתמול לרוץ. 10 ק"מ מישוריים, מזג אוויר הנפלא, שעת בוקר הנוחה. אהני בן ,34 מקפיד על תזוהנה, עושה ספורט לעיתים תכוו פות, ואפשר לומר שיחסית לגילי אהני בכושר טוב. ובכל זאת, היה לי קשה. חזרתי הביתה והייתי חייב להנוח. אכו לתי משהו, שתיתי מים, והנרדמתי על הספה הנוטף ריר על חולצתי.

בחלומי, הופיע כריסטיאנו רונאלדו. הוא בלי חולצה, שמונה ריבועים מעטרים את בטנו והוא חוגג גול אחרי גול אחרי גול. בשום שלב הוא לא מתעייף, ולאחר שער במספרת אדירה הוא מתקרב אלי ולוחש: "גם אני אהיה בן ."34 התעוררתי.

שיהיה ברור, אין פה שום כוונה לה־ שוות בין הכושר שלי לזה של מר עולם מפורטוגל, אלא רק לתהות: "איך לעזאזל הוא עושה זאת?" איך ,2010־ב 2014 וב־8102 הגוף שלו נראה בדיוק אותו הדבר, הוא קופץ גבוה מתמיד ומספק תפוקה קבועה. יש פה רק ניסיון לבדוק כיצד קרה שבמקום להיכנע לכוחות המשיכה ולרדת לקרקע, CR7 המריא העונה לשיאים הבאים: 15 שערים בליגת האלופות, ממוצע של שני גולים למשחק בית ,2018־ב ו־42 שערים ב־61 המשחקים האחרונים שבהם שותף. לגומלין הערב מול באיירן מינכן הוא מגיע אחרי המשחק האירופי היחיד שבו לא כבש העונה, ואלה חדשות לא טובות מבחינת הבווארים.

גנטיקה היא כמובן חלק מהעניין. גם היכולת לרכוש את התנאים הטובים ביותר ולעבוד עם המאמנים, התזונאים ואנשי המקצוע האיכותיים ביותר תורמת למבנה האלוהי שמתחזק רונאלדו. הרבה אגדות אורבניות היו סביב העניין הזה, אך ראיון שהעניק ל"מארקה" לפני כמה חודשים עשה סדר בבלאגן.

"אני לא מבצע 5,000 שכיבות בטן

ביום! ספק אם אני מגיע בכלל 1,000־ל בשבוע", אמר הפורטוגלי וניפץ את המיתוס הגדול על אודותיו. בראיון למגזין גברים סיפר שבשנים האחרונות מרבית אימוניו מתקיימים דווקא במים. לאחר כל משחק הוא שוחה עם בנו ולאחר מכן מבצע תרפיה באמבטיות חמות וקרות שמסייעות בהתאוששות השרירים. את הרעיון להציב בביתו תא מיוחד בעלות 50 אלף ליש"ט שאב לאחר ששמע שהדבר עשה פלאים לפרנק ריברי, יריבו הערב.

"סוכר הוא האויב"

מלבד אמבטיות ובריכות שחייה, כריסטיאנו הוא גם פריק של תזונה נכונה. התפריט שלו דל סוכרים ושומנים, הוא לא שותה אלכוהול ולא נוגע במתוקים. בערכה לעיצוב הגוף שנושאת את שמו ונמכרת באמזון תמורת 300 דולר, ממליץ הפורטוגלי "לאכול הרבה חלבונים כדי לאזן את האנרגיה באימונים ולזכור שסוכר הוא האויב". התורה הזאת דורשת משמעת אדירה, אבל כל מי שפגש את הפורטוגלי ב־33 שנות חייו מספר שלא נולד אדם ממושמע יותר. וולטר די סאלבו, שהיה מאמן הכושר הראשון של הכוכב בריאל מדריד, אמר עוד :2011־ב "בחיים לא ראיתי מישהו שמודד כל דבר שנכנס לו לפה, כמה הוא שותה וכמה שעות ישן כל לילה. להערכתי, אם ימשיך כך, הוא יהיה בשיאו עד גיל ."38 בינתיים, ההערכה נראית נכונה.

מי שתורם לכך רבות הוא זינדין זידאן. המאמן הצרפתי היה הראשון לשכנע את הפורטוגלי שמנוחה היא המפתח להצלחה, והעונה הוציא את הכוכב מהסגל בחמישה משחקי ליגה, ובחמישה אחרים החליף אותו במהלכם. "הוא חייב את זה, רואים שזה עושה לו טוב", אמר זיזו השבוע, לאחר שריאל הסתדרה מול לגאנס בלעדיו.

אם כן, בעיניים כבדות וגב כואב, אני מגיע למסקנה שכריסטיאנו רונאלדו, להבדיל מאחרים בני גילו, הוא איש בוטיק. אם יישמר היטב, בטמפר־

טורה הנכונה, יאכל נכון וינוח במידה הרצויה, הוא ימשיך לתפקד, לספק שערים ולהביא לריאל מדריד זכיות בליגת האלופות.

אין הרבה אנשים כאלה, אם בכלל. מילא אני, אבל קחו את אריאן רובן, למשל. בן ,34 אחלה תנאים - יראה הערב את המשחק מהבית, פצוע וכואב.

 ?? צילום: רויטרס ?? רובן. מבוגר מהפורטוגלי ובכושר רע בהרבה
צילום: רויטרס רובן. מבוגר מהפורטוגלי ובכושר רע בהרבה
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? רונאלדו. 15 שערים העונה בצ'מפיונס
צילום: אי.פי.אי רונאלדו. 15 שערים העונה בצ'מפיונס
 ??  ?? מימין: כריסטיאנו מציג את המראה המפלצתי; משמאל: זידאן, הראשון לשכנע את הכוכב שמנוחה היא המפתח
מימין: כריסטיאנו מציג את המראה המפלצתי; משמאל: זידאן, הראשון לשכנע את הכוכב שמנוחה היא המפתח
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel