Israel Hayom

הלגלוג התפוצץ לתקשורת בפרצוף

- חיים שיין

כחובב סרטי ג'יימס בונד, אין לי ספק שהוצאה מאיראן של חצי טונה חומרים מסווגים בידי המו דיעין הישראלי יכולה לשמש קטע פתיחה מהמם לסרט פעולה חדש. לנגד עיניי אני רואה את התמונה: משאית צבאית מגיעה אל המחסן העלום. הנהג מוציא מכתב בחתימתו של מפקד משמרות המהפכה, אשר מורה לשומר בכניסה לסייע בהעמסת החומר על המשאית. הקלסרים והדיסקים מועמסים במהירות, לנסיעה מת לווים שני אופנועים, וההמשך - כיד הדמיון הטובה. אכן כולם מודים בצדק למוסד ומהללים אותו, אך מע טים בתקשורת ובפוליטיקה מוכנים לפרגן על ההישג גם לנתניהו, שהמוסד מצוי באחריותו. אם הפעולה חס וחלילה היתה נכשלת, כל ילד יודע אל מי היו מכוונות הבליסטראות, והיו דברים מעולם.

ההנהגה האיראנית ומשמרות המהפכה לגלגו על נאום נתניהו. אין פלא. הוא הציג אותם כטרוריסטים מסוכנים, חורשי רעה, כזבנים מדופלמים שלא מסוגלים לשמור על סודותיהם הכמוסים ביותר. אל המלגלגים אפשר כמובן לצרף את הנשיא אובאמה והנהגת האיחוד האירופי; חבר תמימים שהולכו שולל על ידי קבוצת סוחרים איראנית, ולצלילי חליל המשמיע מנגינות אר סיות - יצרו סיכון מוחשי ביותר לשלום האזור והעו לם. לעומתם, כל אדם הגון בר דעת בישראל, במדינות ערב ובארה"ב יודע שנתניהו עשה בנאומו שירות גדול לציביליזצי­ה המערבית, בהוכיחו שתוכנית ההתחמשות האיראנית מאפשרת לפונדמנטלי­זם האסלאמי לסחוט ולסכן עולם ומלואו.

דוברי משמרות המהפכה לא צריכים לעשות מאמצים גדולים להתמודד עם גילויי נתניהו. שדרנים ופרשנים בתקשורת הישראלית עושים זאת במקומם, בכישרון לא מבוטל. שנאת נתניהו, תסמונת הביביפוביה, משבשת אצל קבוצה ישראלית מוכרת ומזוהה, בפוליטיקה ובתקשורת גם יחד, את השיפוט התבוני. שנאת נתניהו חזקה אצלם מאהבת המולדת ומהדאגה לעתידה ולביטחונה.

הטאלנטים הידועים לגלגו על נתניהו, שהזהיר כבר לפני שנים מפני תוכנית הגרעין האיראנית - וטעו; מעל כל במה הם הזהירו שנתניהו גורר את ישראל לעימות סופני עם אובאמה והממשל האמריקני - וטעו; מעל כל במה הם זימרו שנתניהו חרדתי ולכן הוא רוצה להצטייד בעוד צוללות - וטעו; גאוני השמאל טענו שההסכם עם איראן טוב וחשוב וכי יש לשמור עליו - וטעו; אבירי שלטון החוק הכזבנים טענו שנתניהו מנהל את המערכה נגד איראן כדי להקל עליו את נטל החקירות - וגיחכו עצמם לדעת; פוליטיקאים מהוללים מסבירים שבנאום נתניהו לא היה אקדח מעשן - נכון, היתה רק הוכחה לפעילות מובהקת לשינוע פצצות גרעיניות. לנוכח מקבץ הטעויות, וזו רשימה חלקית, מה הפלא ששנאה תהומית זורמת מגרונם והאמת כלל לא רלוונטית?

אין לי ספק שההישג הישראלי יניע מהלכים כדי לסכל את איום הגרעין האיראני, ויביא להבהרה שיש ראל לא תאפשר הקמת חזית איראנית בגבולה הצפוני ולפעילות נחושה של ארה"ב. יידע כל בכיר איראני

* ַמִים יוִֹליְך ֶאת ַהוֹקּל וַּבַעל ְָּנפ ָָּבר".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel