Israel Hayom

"מטוסי F-15 ישראליים הם שתקפו בסוריה"

בעוד ישראל ממלאת פיה מים, בוושינגטון חושפים פרטים על התקיפה שהרעידה את אדמת סוריה ● בכירים אמריקנים: "סבירות גבוהה לעימות איראני ישראלי"

- יוני הרש כתבנו בארה"ב

בוושינגטון גובר החשש כי ישראל נערכת למלחמה מול איראן. "ברשימת האפשרויות הס בירות ביותר לעימותים ברחבי העולם, הקרב בין ישראל לאיראן בסוריה ניצב בראש כרגע", אמר בכיר אמריקני לרשת .NBC

שלושה מקורות שונים סיפרו לרשת כי הפיצוצים ביום ראשון בלי לה בסוריה אכן נגרמו על ידי תקיפה של חיל האוויר הישראלי. לדבריהם, מטוסי F-15 ישראליים פגעו בבסיס האיראני בחמה לאחר שאיראן הציבה בו אמצעי לחימה חדשים, ובכלל זה טילי קרקע אוויר. שלושת הבכירים טענו כי נראה ש"ישראל מכינה את

הקרקע לפעולה צבאית, ומבקשת את הסיוע והתמיכה של ארה"ב".

ביום שני אמר שר ההגנה האמרי קני, ג'יימס מאטיס, כי הוא ומקבילו ליברמן שוחחו באריכות על הנוכ חות האיראנית בסוריה במהלך פגי שתם בפנטגון בשבוע שעבר. "הכוחות האיראניים, או שלוחותיהם, מנסים להתקרב לגבול הישראלי", אמר מא טיס, "כלומר להתקרב מאוד, וראינו את ישראל פועלת על הרקע הזה".

ב NBC דיווחו כי בשבוע האחרון נפגשו בכירי צבא ישראלים עם מק ביליהם האמריקנים וביקשו תמיכה אמריקנית לפעולה רחבה יותר נגד איראן בסוריה. לדברי מקורות אמרי קניים, הישראלים ביקשו גם תמיכה מודיעינית. בשבוע שעבר ביקר מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל ג'וזף ווטל, בישראל, ולפי בכירים אמרי קנים, הוא נפגש עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושוחח עימו על ההשפעות הגוברות של איראן בסוריה.

אגב, כאשר ליברמן נשאל מהי תגובתו לפרסומים אלו ולכך שהאיראנים מאיימים להגיב, ענה ליברמן כי "קודם כל אני לא קורא פרסומים זרים, ודבר שני, האיומים מטהרן באים לאורך השנים האחרו נות שבוע אחר שבוע והם לא מחפ שים תירוצים, הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה הולמת".

 ??  ?? מטוסי F-15 ישראליים. השתתפו בתקיפה?
מטוסי F-15 ישראליים. השתתפו בתקיפה?
 ?? צילומים: אי.אף.פי ?? תוצאות ההפצצה בסוריה
צילומים: אי.אף.פי תוצאות ההפצצה בסוריה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel