Israel Hayom

"חשיפת המוסד - חיזוק למתנגדי המשטר האיראני"

פעילי אופוזיציה איראנים הגולים באירופה מביעים קורת רוח רבה מפרסום "תיק הגרעין" ● "חיזוק משמעותי לעם שיצא לרחובות למחות נגד הדיקטטורה"

- אלדד בק ברלין

ההישג המודיעיני הישראלי התקבל בקורת רוח רבה בקרב גולים איראנים באירופה, המ תנגדים למשטר בארצם. בראיון ל"ישראל היום" אומר ד"ר קאזם מוסאווי, מפעילי האופוזיציה האיראנית בברלין, כי מתקפת הציוצים של שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, מעידה על הפחד הגובר של המשטר בטהרן.

"כדי להבין את חשיבות החומר הארכיוני שנחשף על ידי נתניהו, צריך להבהיר", מדגיש מוסאווי, "תו כניות הגרעין האיראניות הן תוצר של תפיסת העולם האפוקליפטי­ת וההשמדתית אנטישמית של המשטר ושל יעדיו העולמיים. חימוש גרעיני בשילוב עם מדיניות פייסנות זו ההז דמנות היחידה עבור המשטר לשרוד. המשטר ניצל את 'הסכם הפייסנות' כדי להמשיך בחשאי בתוכנית הג רעין. הצגת החומרים הארכיוניים גרמה לדה מורליזציה בקרב המש טר, החלישה אותו באופן משמעותי וחיזקה את הפעילים האיראנים, שה שנה יצאו שוב לרחובות כדי להפגין נגד הדיכוי ובעד חופש ודמוקרטיה".

מוסאווי מביע ביקורת קשה על התגובות האירופיות. "העמדה הזו של האירופאים היא צינית", הוא מד גיש, "האירופאים הם שותפים פולי טיים וכלכליים חשובים של המשטר הדתי הפשיסטי באיראן. אירופה וגר מניה חשבו שניתן לשנות את המש טר באמצעות תהליך רפורמות פני מי והקטינו במודע את גודל הסכנה של המשטר לביטחון העולם ויש ראל. בהסכם שנחתם ב 2015 אובא מה ואירופה לא חייבו את המשטר לכבד זכויות אדם, והתעלמו ממאמצי המשטר להשמיד את מדינת ישראל ולערער את היציבות במזרח התיכון".

לדבריו, "אירופה וגרמניה מש תיקות את העובדה שמאמצי ההש תלטות הרצחניים של יחידות הטרור האיראניות בסוריה הם הסיבה הרא שית לבריחת סורים לאירופה". ולד בריו, "הנשיא טראמפ צריך לבטל את ההסכם המסוכן הזה. חייבים להטיל עיצומים על המשטר ולפרסם 'רשי מה שחורה' של כל אנשי 'המשמרות המהפכניים' - הגוף שמבטיח את הישרדותו של המשטר".

כשהוא נשאל אם אנחנו עומדים בפני מלחמה, עונה מוסאווי כי "המלחמה כבר בעיצומה: בעיראק, בסוריה, בתימן, בלבנון ובגבול ישראל. מעבר לכך, המשטר מנהל כבר זמן רב מלחמה נגד העם האיראני. לכך תרמה רבות מדיניות הפייסנות האירופית. אירו פה חייבת להפסיק לתמוך באסד - הוא מעניק לאיראן פרוזדור לכיבוש ירושלים".

דוגמה טרייה ל"מדיניות הפייסנות" הגרמנית העניק לא חרונה נשיא גרמניה, פרנק ואל טר שטיינמאייר, כשאירח בארמונו, למרות מחאות פומביות, את ראש הקהילה האסלאמית השיעית בג רמניה, גוף המופעל על ידי איראן. "הגוף האנטישמי הזה מארגן בברלין מדי שנה את צעדת 'יום אל קודס', הקוראת להשמדת ישראל", מדגיש מוסאווי, "ופועל נגד אנשי אופוזי ציה איראנים בגרמניה. צריך לשים קץ למדיניות הפיוס הגרמנית הזו".

 ??  ?? פעיל האופוזיציה האיראני מוסאווי. "משטר אנטישמי ופשיסטי"
פעיל האופוזיציה האיראני מוסאווי. "משטר אנטישמי ופשיסטי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel