Israel Hayom

אום אל חיראן: "ללא ממצאים"

הפרקליטות על חקירת התקרית: "לא ניתן לקבוע אם מדובר בפיגוע או לא" ● ארדן ומשפחות ההרוגים: לחדש את החקירה

- איציק סבן, גדי גולן ושלומי דיאז

פרקליט המדינה, שי ניצן, הח ליט אתמול לסגור את תיק הת קרית באום אל חיראן והודיע כי הח קירה לא הצליחה לקבוע אם דריסת השוטר ארז לוי ז"ל על ידי יעקוב אל קיעאן, שנורה למוות על ידי שוטרים, היתה פיגוע מכוון או בעקבות איבוד שליטה על רכבו. בתגובה לכך דורש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לחדש את החקירה בפרשה.

בהחלטה צוין כי פעולתם של השו טרים, נבעה מתחושה של סכנת חיים ואינה חורגת ממתחם הסבירות בכל הנו גע להצדקה החוקית לשימוש בנשק. עוד נאמר כי השב"כ תחקר את הזירה בשעות הראשונות שלאחר האירוע והח ליט שלא להמשיך בחקירה, תוך שה בהיר על פי החומר שהיה בפניו, כי אין ביכולתו לקבוע אם האירוע האמור היה "פיגוע" או לא. עוד קבע הפרקליט כי לא נמצא חשד סביר לביצוע עבירות פליליות מצד השוטרים המעורבים. לט ענת ארדן, משנקבע שהשוטרים פעלו כדין, יש לחדש כעת את חקירת השב"כ והמשטרה. במשטרה בירכו על ההודעה, אך מסרו: "אנו מצרים על כך שהחקירה בהקשריה המודיעיניי­ם נקטעה באיבה עם פתיחת בדיקת מח"ש. עתה, תוכל המשטרה להשלים את תהליכי התחקור המבצעי לשם לימוד והפקת לקחים, כפי שראוי שיתקיימו בסיומו של אירוע מב צעי מורכב".

משפחתו של השוטר רס"ב ארז שאול לוי, שנהרג בתקרית, קיבלה את ההודעה ולא מסרה תגובה רשמית להחלטה. במה לך השנה שהנושא היה בחקירה, האלמנה ובני המשפחה ציינו כי השוטר "נרצח, ולא מת מתאונת דרכים כפי שחוש בים". מקורבים למשפחה ציינו אתמול כי "התחושה לא קלה, ויש דרישה אצל כולם שכעת חקירת השב"כ תתחדש ותוביל לכך שאכן מדובר בפיגוע". מצד שני, משפחתו של יעקוב אל קי עאן, שנהרג גם בתקרית, מסרה: "מדו בר בהחלטה גזענית שאין לה מקום. לא נוותר ונפתח במאבק לשינוי ההח לטה". ראיד קיעאן, קרוב משפחתו, מסר: "כמעט כל בני המשפחה היו באותו יום באירוע וראינו הכל. ההחלטה המקו ממת לא תשנה עבורנו. אנחנו יודעים, כי ראינו, שרצחו לנו את יעקוב. לא נע זוב עד שהחקירה תיפתח מחדש. האמת חייבת לצאת לאור". עו"ד עופר ברטל, שייצג את השוטרים שהיו חשודים בא לימות, מסר: "ההחלטה איששה את דב רינו, לפיהם השוטרים פעלו עקב תחושה של סכנה ברורה ומיידית לחייהם. כפי הנראה, לעולם לא נדע אם מדובר היה בפיגוע או לא, אך החשוב הוא ששוטרים יחושו מוגנים משפטית - כאשר הם פו תחים באש מתוך תחושת סכנה לחייהם".

 ?? צילום: דוברות המשטרה ?? זירת האירוע
צילום: דוברות המשטרה זירת האירוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel