Israel Hayom

אבו מאזן: "התנהגות היהודים גרמה לשואה"

השתלחות אנטישמית של יו"ר הרשות הפלשתינית● "שנאת היהודים היא לא זו שהובילה לזוועות" ● "ישראל היא מפעל קולוניאלי, אין לה קשר ליהדות"

- דן לביא

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ניצל את נאומו במועצה הלאומית הפלשתינית כדי להעביר "שיעור בהיסטוריה", כלשונו, אלא שהשיעור כלל שורת בדותות ואמירות מופרכות.

אבו מאזן טען, בין היתר, כי השואה היתה תוצאה של "ההת נהגות החברתית" של היהודים, שעסקו בין השאר בהלוואות כס פים, ולא תוצאה של אנטישמיות. בנוסף, שב וטען ראש הרשות הפ לשתינית, לו עבר עשיר בהכחשת השואה, כי ישראל הוקמה כ"מפעל קולוניאלי אירופאי" וכי "אין לה קשר כלשהו ליהדות", ובכך חזר על דבריו מחודש ינואר.

מחמוד עבאס לא הסתפק בזה וציטט תיאוריית קונספירציה, לפיה יהודים אשכנזים - אירופיים הינם למעשה צאצאי הטורקים ולא הגי עו במקור מישראל, ומכאן שליהודי אירופה "אין קשר היסטורי לארץ ישראל". וזה לא הכל: במילים חדות וברורות הדגיש כי "לישראל אין שום קשר ליהדות.. אין זה אומר שעלינו לעקור את היהודים, אנח נו צריכים להתקיים איתם על בסיס של שתי מדינות לשני עמים".

כידוע, בעבודת הדוקטורט שלו מ 1982 טען כי הפרסומים בנוגע למספר היהודים שנרצחו בשואה היו מוגזמים וכי הם נופחו. עוד טען אבו מאזן כי התנועה הציונית שיתפה פעולה עם הנאצים בהשמדת העם היהודי.

"הזיזו הילדים מהגדר"

בכנס הפלשתיני התייחס יו"ר הרשות גם לענייני היום יום ופנה ישירות לחמאס בקריאה למארגני המחאה על גדר עזה להרחיק ילדים מההפגנות בגדר. "הזיזו את היל דים, אנחנו לא רוצים כאן אנשים נכים", קרא. ביחס לעמדת התיווך של ארה"ב במשא ומתן בין יש ראל לרשות הפלשתינית והחלטתה להעביר את שגרירותה לירושלים החודש הביע ביקורת חריפה. "על מה נותר לדבר? הם יעבירו את הש גרירות לירושלים והיא תהיה בירת ישראל. סוגיית הפליטים לא כלו לה והוציאו גם את סוגיית ההתנ חלויות. אנו מסרבים לכך לחלוטין - לא נקבל את העסקה הזאת ולא נקבל את ארה"ב כמתווכת. אם הם יציגו את התוכניות שלהם נגיד שאנחנו בעד פתרון שתי המדי נות - כשמזרח ירושלים היא בירת פלשתין".

"השואה היתה תוצאה של ההתנהגות החברתית של היהודים, שעסקו בין השאר בהלוואות כספים"

 ?? צילום: רויטרס ?? שער מחנה המוות. אושוויץ
צילום: רויטרס שער מחנה המוות. אושוויץ
 ?? צילום: אי.פי ?? יו"ר הרשות בנאום
צילום: אי.פי יו"ר הרשות בנאום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel