Israel Hayom

ילקוט הכזבים הפלשתיני

- נדב שרגאי

כ"דוקטור

להכחשת השואה", וכמי שטווה כבר לפני שנים רבות - בעבודת הדוקטורט שלו - את העלילה לפיה השואה היא פרי מזימה משותפת של היהודים והנא צים, "שיעור ההיסטוריה" המעודכן של אבו מאזן לעניין השואה הוא צל חיוור למקור. יו"ר הרשות הפלש תינית התייאש כנראה מלהכחיש את השואה, או את מימדיה. עכ שיו הוא פונה למה 'שחולל' אותה: "ההתנהגות החברתית של היהודים שעסקו בהלוואות כספים".

חבל להשחית מילים. באחרית ימיו גובר אצל מחמוד עבאס השי טיון. יש בנוסף לכך, מוטיב אחר שיו"ר הרשות שב אליו פעם אחר פעם. היהודים, הוא אינו מתעייף מלטעון, הם נטע זר כאן, נעדרי זיקה היסטורית ודתית לארץ יש ראל, בעוד שהפלשתינים נוכחים בה משחר ההיסטוריה האנושית.

מלחמת הזהות היא מפלטו של אבו מאזן. ככל שמתרבים הכישלו נות להשמיד אותנו או לפגוע בנו, גוברת המלחמה על הזהות ומסלי מה. הפלשתינים פושטים ולובשים תחפושות, מכזבים, משכתבים את ההיסטוריה, ובצר להם - בניסיון להצדיק לעצמם את עצם קיומם כאן - פונים לזהות נגטיבית בדויה ומומצאת.

אבו מאזן התיימר להעניק למו עצה הלאומית הפלשתינית "שיעור בהיסטוריה". הנה אפוא, לצד דפי התנ"ך ונופי הארץ, תרומה צנו עה לשיעור ההיסטוריה של היו"ר, שניתן מעת לעת על ידי הפלש תינים עצמם. ברגעי מצוקה והיסח דעת הם עצמם חושפים מבלי משים את האמת.

כך קרה למשל לפתחי חמאד, שר הפנים לשעבר בממשלת חמאס, כאשר פנה בבקשת עזרה למדינות ערב במילים: "השבח לאל. לכולנו יש שורשים ערביים וכל פלשתי ני ברחבי פלשתין מסוגל להוכיח את שורשיו הערביים, בין אם מערב הסעודית, תימן או מכל מקום אחר". "חצי מהפלשתינים", הטעים חמאד, "הם מצריים והחצי השני הם סעו דיים". זה קרה גם לעזמי בשארה, מייסד בל"ד שעזב את ישראל לאחר שנחשד בריגול. בשארה כתב שחור על גבי לבן, כי "התנועה הפלשתי נית... מתוך תחרות על העבר עם הציונות עיגנה את ימי הבראשית שלה אצל הכנענים". וזה קרה גם לוליד שועיבת, לשעבר פעיל פתח, שסיפר פעם, שכל מי שהכיר בפ לשתין ידע להתחקות אחר שור שיו עד למדינה ממנה הגיע סבא רבא שלו. "ידענו היטב שמוצא נו אינו כנעני, למרות שכך ניסו ללמד אותנו".

מחברי ילקוט הכזבים הפלשתיני ובראשם אבו מאזן, מדלגים, ולא במקרה, על הפרק הזה בספר ההיס טוריה שלהם.

מלחמת הזהות היא מפלטו של אבו מאזן. בניסיון להצדיק את קיומם כאן, הם משכתבים את ההיסטוריה ופונים לזהות נגטיבית, בדויה ומומצאת - "היהודים הם נטע זר כאן"

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel