Israel Hayom

חוק הלאום אושר בקריאה ראשונה

- גדעון אלון, כתבנו בכנסת

מליאת הכנסת אישרה של שום בלילה בקריאה ראשו נה את חוק הלאום ברוב של 64 נציגי הקואליציה מול 50 נציגי האופוזיציה. הח"כים בני בגין )הליכוד( ואכרם חסון )כולנו( מה קואליציה הצביעו נגד החוק.

הצעת החוק מעגנת בחוק יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמ דינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבי רת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, ואת עקרון קי בוץ הגלויות.

עתה תועבר הצעת החוק לוועדה מיוחדת בראשות ח"כ אמיר אוחנה )הליכוד( שתכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. צפויים עוד דיונים ארוכים וממושכים בנו שא זה לאור חילוקי דעות הקיימים לא רק בין הקואליציה והאופוזיצי­ה אלא גם בין סיעות הקואליציה.

יוזם הצעת החוק יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר )הליכוד( שהציג את הצעת החוק בפתח הדיון אמר כי: "חוק הלאום הוא לצורך העניין תעודת הבי טוח שאנחנו משאירים אחרינו לדור העתיד".

נציגי האופוזיציה תקפו בחריפות רבה את הצעת החוק. ח"כ תמר זנ דברג )מרצ( שאלה "מה רע בניסוח של מגילת העצמאות? האם לא יכו לנו לקחת אותו, ולעגן אותו כחוק יסוד? בתור יהודייה, בתור בת לעם היהודי, שזכה להכרה הלאומית במ דינת ישראל, אני מתביישת."

כמו כן, אישרה הכנסת תי קון לחוק יסוד הכנסת לפיו אדם שיורשע בעבירת טרור או עבירת ביטחון חמורה וביהמ"ש יגזור עליו מאסר של שבע שנים לפחות, לא יוכל להתמודד בבחירות למשך 14 שנים מיום שחרורו מהמאסר. ועוד במליאה, תיקון לחוק יסודות המ שפט שיזם יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי )הבית היהודי( אושר בקריאה שניה ושלישית לפיו במצב של חסר )לקונה( במשפט, שבו ביהמ"ש אינו מוצא תשובה בחקיקה, פסיקה או היקש, הוא יפנה לעקרו נות החירות, הצדק היושר והשלום של המשפט העברי.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel