Israel Hayom

ראשי המכינות: "האסון מחייב אותנו בבדיקה"

"אחראים לכל מה שקשור למכינה" ● מנהל המכינה: "כל עולמי חשך עלי"

- נועם (דבול) דביר, נצחיה יעקב וגדי גולן

ראשי המכינות הקדם צבאיות קיימו אתמול כנס חירום כדי לחדד את נוהלי הבטיחות בטיולים. הכנס נפתח בדקת דומייה לזכר הנספים באסון השיטפון ואת דברי הפתיחה נשא דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות: "ראשי המכינות אחראים לכל דבר הקשור למכינה ולבאים בשעריה. האסון המטלטל הזה מחייב אותנו בבדיקה".

בהתייחסו למכינת בני ציון אמר זמיר: "המכינה שנשארה כעת ללא מוביליה ושצריכה להמשיך ולהתקיים אחרי אסון נורא כל כך - אתם מכינה עם עבר מפואר, הווה כואב ועתיד מפואר. אני ואנחנו נעשה ונפעל ככל שניתן עם משרדי הממשלה ועם ידידי העמותה כדי להבטיח את המשך קיומה ושיקומה של המכינה כמכינה משגשגת ומובילה".

בין המשתתפים בכנס אתמול היה גם רנ"צ בדימוס שלמה אהרונישקי, שמונה בתחילת השבוע כיועץ חיצוני בתחום הבטיחות.

ביום שני בלילה שוחרר ממעצר יובל כאהן, מנהל המכינה הקדם־צבאית בני ציון: "קרה אסון כבד, וכל עולמי חשך עלי, והוא קרה תחת האחריות שלי. אני חש כאב וצער קשים מנשוא, ואין לי מילים כדי לבטא את כל הצער והכאב שאני חש כלפי המשפחות. הדבר היחיד שעליו אני חושב כרגע זה לפנות לכל אחת ואחת מהמשפחות של תלמידי המכינה. יש לי לא מעט מה להגיד להן".

גם המדריך הבכיר אביב ברדיצ'ב שוחרר ממעצר ואמר, בדומה לכאהן, כי בימים הקרובים הוא יפנה למשפחות וידבר איתן.

על פי תנאי השחרור, כאהן וברדיצ'ב ישהו במעצר בית מלא במשך חמישה ימים וייאסר עליהם להיכנס למשרדי עמותת בני ציון בעשרת הימים הקרובים. בתום הערכת מצב שערכו החוקרים יחד עם פרקליטות מחוז דרום, שונה סעיף החשד כלפי ברדיצ'ב מגרימת מוות ברשלנות להריגה. מנהל המכינה חשוד בגרימת מוות ברשלנות.

בתוך כך, פעולות המשטרה לאיתור נהג המשאית שנעדר מאז יום חמישי בלילה נמשכות. פעולות החיפוש מתמקדות באזור נאות כיכר, אגן נחל צין, מקום שהוא רווי מוקשים ותנאי שטח המקשים מאוד את החיפושים. החיפושים נעשים בעזרתם של חבלני משטרה ובאמצעות ציוד מיוחד וממוגן.

במהלך החיפושים שנערכו בימים האחרונים, נמצא ציוד אישי רב של תלמידי המכינה, הן של הניצולים והן של אלה שמצאו באירוע הטרגי את מותם. אתמול הגיעו אנשי צוות החקירה של האסון למשפחות התלמידים והחזירו להם את הציוד האישי שאותר בשטח.

מנהל המכינה: "אין לי מילים כדי לבטא את כל הצער והכאב שאני חש כלפי המשפחות"

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? החיפושים באזור האסון
צילום: דודו גרינשפן החיפושים באזור האסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel