Israel Hayom

קרן המטבע: הצמיחה בישראל איתנה

כלכלני הקרן ציינו את מאמצי הממשלה להוריד את יוקר המחיה ● גידול בשיעור ההשתתפות בעבודה בישראל

- אריאל ויטמן

קרן המטבע הבינלאומית פרע סמה אתמול את הדו"ח השנתי לשנת 2017 על מצבה של הכלכלה הישראלית. הדו"ח ציין לחיוב את הצמיחה האיתנה ומצבו הטוב של שוק העבודה. הצפי הוא להמשך הצע מיחה האיתנה ולעלייה באינפלציה בשנים ,2019-2018 אם כי קצב העע לייה באינפלציה אינו ודאי. הקרן הדגישה כי למרות ביצועים מאקרוע כלכליים טובים, סביבת האינפלציה בישראל מצויה מתחת לטווח היעד זה זמן רב, בין היתר בשל מאמצי הממשלה להגברת התחרותיות ולהע פחתת יוקר המחיה.

בתוך כך, הכלכלה הישראלית צמחה בשנת 2017 בשיעור של ,3.4% בהובלת צמיחת הביקושים המקומיים ושיפור הצמיחה הגלובלית. שיעור האבטלה פחת בקצב קבוע לאורך השנים האחרונות. הוא ירד מתחת ל־%4 בתחילת 2018 ותמך בעליית שכר רוחבית במשק בשיעור ממוצע של 3.3% לשנת .2017

הקרן מדגישה כי במהלך השנים הקרובות יש להפחית את הגירעון התקציבי באופן מתון כדי לשמור על מגמת הירידה בחוב.

עוד צוינה לחיוב בדו"ח עבודת הממשלה בתחום ההשקעה בתשתיות והודגש הצורך בשיפור, בעיקר בתחום תשתיות התחבורה. בימים אלו נעשית עבודת מטה של ועדה ממשלתית בנושא פיתוח אסטרטגיה לאומית ארוכת טווח לתחום התשתיות עד לשנת .2030 ועדה זו שמה דגש גם על פרויקטים הדורשים מענה בחומש הקרוב.

עלייה בייצוא הישראלי

היחידה הכלכלית במכון היצוא ובמשרד הכלכלה פרסמה אתמול שהצמיחה המהירה שאפיינה את היצוא מישראל בשנת 2017 נמשכת גם .2018־ב במהלך הרבעון הראשון של השנה עלה יצוא הסחורות ללא יהלומים בשיעור של ,6.5% בהשוואה להיקפו ברבעון הראשון אשתקד, והוא הסתכם בכ־6.21 מיליארד דולר.

יצוא הסחורות, כולל יצוא היהלומים, הסתכם בכ־5.41 מיליארד דולר - עלייה של 1.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel