Israel Hayom

"פייסבוק מתעקשים לאסוף מידע על משתמשי ווטסאפ"

טלטלה בעולם הרשתות החברתיות: מייסד ווטסאפ יאן קום עוזב ● הערכה: הסיבה - עימותים על רקע כוונת פייסבוק להחליש את הפרטיות של המשתמשים בתוכנת המסרים

- אילן גטניו

מייסד ומנכ"ל ווטסאפ, יאן קום, מתכוון לעזוב את חברת פייסבוק בעקבות מחלוקת עם ראשי החברה על האסטרטגיה שלה ובכללותה ניסיון פייסבוק להשתמש במידע האישי של הגולשים ולהחליש את הפרטיות של משתמשי תוכנת המסרים. כך דיווח ה"וושינגטון פוסט" מפי מקורות המקורבים לדיונים הפנימיים בחברה.

קום מכר את החברה לפייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר ,2014־ב אך נשאר לנהל אותה והצטרף למועצת המנהלים של פייסבוק. לפי ה"וושינגטון פוסט", קום מתכוון לעזוב גם את מועצת המנהלים של פייסבוק, אולם מועד לפרישה טרם נקבע. הוא הודיע על כוונתו לבכירים בפייסבוק ובווטסאפ, ובחודשים האחרונים מיעט להגיע למשרדי החברה בקמפוס של פייסבוק בעמק הסיליקון.

קום, והמייסד השותף בריאן אק־ טון, הבטיחו לגולשים לשמר את תנאי השימוש גם לאחר שמכרו את האפליקציה לפייסבוק. הם אלה שדחפו לשיפור ההצפנה ולהתקנת הצפנה מקצה לקצה .2016־ב המחלוקת עם ראשי פייסבוק גברה לאחר הגילויים בחו־ דש מארס על כך שפייסבוק אפשרה לחברות חיצוניות לקבל מידע אישי על הגולשים.

עם גילוי השימוש שעשתה חברת קיימברידג' אנליטיקה במידע, חברי המעגל הפנימי של הנהלת פייסבוק תמכו בבכיריה. פרישה של קום עלולה להתפרש כהבעת אי אמון בהנהלה בראשותם של מארק צוקרברג ושריל סנדברג, אם כי ההודעה שלו לא רומזת על כך.

בריאן אקטון, שותפו של קום, פרש מפייסבוק בספטמבר אשתקד ולאחרונה, עם פרסום פרשיית קיימברידג' אנליטיקה, טבע את התגית DeleteFace­book - הקוראת לגולשים לעזוב את פייסבוק.

פייסבוק שידוכים

פייסבוק החליטה להיכנס לעולם השידוכים. תחת הכותרת "Dating" תפעיל החברה מסגרת שידוכים המזכירה את היישומון המצליח, טינדר. בתוך פייסבוק יוכל המשתמש לפתוח פרופיל היכרויות שבו יוכלו להיתקל בחבריו אך ורק אם הם בעצמם לוקחים חלק בהיכרויות. בין היתר, משתמשים בעולם השידוכים של פייסבוק יוכלו להציע את עצמם לפגישה באחד מהאירועים המופיעים ברשת החברתית.

 ?? צילום: אי.פי ?? מייסד ומנכ"ל ווטסאפ, יאן קום
צילום: אי.פי מייסד ומנכ"ל ווטסאפ, יאן קום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel