Israel Hayom

כולם אוהבים את אנדי

בגיל 15 הוא שמע מסלטיק שהוא "קטן מכדי להצליח", בקווינס פארק שיחק תמורת 18 ליש"ט בשבוע וגארי נוויל המליץ "להיפטר ממנו" ● אבל אנדי רוברטסון הפך למגן הפותח של ליברפול ולאחד השחקנים האהובים באנפילד ● הערב ברומא הוא מקווה להעפיל לגמר האלופות

- דור הופמן

ב־72 באפריל 2013 התפרסם במגזין הסקוטי "BALLISTIC" ראיון עם שחקן אלמוני בן 19 תחת הכותרת "הדבר הגדול הבא". אחרי סדרת שאלות מעניינות על השראה )המשפחה התומכת(, הקבוצה האהובה )סלטיק(, נקודות חוזקה )המסירה והעזרה לקשרים(, נקודות תורפה )רגל ימין ונגיחה( וכלי רכב )רנו קליאו חדשה(, הגיעה השאלה הנועלת, שבדרך כלל אין בה שום ערך: איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "זה קל מאוד", הפתיע השחקן, "אני מקווה להיות כדורגלן מקצועי ולשחק ברמות הגבוהות ביותר".

עכשיו דפדפו קדימה חמש שנים, תוסיפו חמישה ימים ותקבלו בול פגיעה. אנדי רוברטסון, שהיה אז שחקנה של קווינס פארק מהליגה הרביעית בסקוטלנד, הוא היום המגן השמאלי של ליברפול, שרחוקה 90 דקות או יותר מגמר ליגת אלופות ראשון מאז .2007

רוב הקרדיט על ההישג הולך באופן טבעי לסלאח, פירמינו, מאנה ואחרים, אך לסקוטי בן ה־42 חלק לא מבוטל בקמפיין המוצלח. את הופעת הבכורה ערך ב־5:0 מול פורטו, ולאחר מכן שיחק בשני המפגשים מול מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר ובניצחון 2:5 על רומא בשבוע שעבר. בכל המשחקים שבהם שותף, באירופה ובליגה, הפגין רוברטסון יכולות הגנתיות מצוינות. המהירות והאחריות שלו הפכו מצרך מבוקש בסגנון המשחק ההתקפי של ליברפול, שלהם תרם מדי כמה זמן גיחות מזדמנות להתקפה. עד כדי כך הוא חשוב למערך, שבשבת מול סטוק סיטי, יורגן קלופ העדיף לתת לו מנוחה כדי שיהיה כשיר הערב לאולימפיקו במאת האחוזים.

הרבה גבות הורמו כשהאדומים שילמו בקיץ 8 מיליון ליש"ט עבור שחקנה של האל סיטי, שנשרה לצ'מפיונשיפ. מאז ג'ון ארנה ריסה ליברפול מחפשת מגן שמאלי לרוץ איתו, ומעטים האמינו שהכישרון מסקוטלנד יענה על הדרישות הגבוהות. גם קלופ לא ממש בנה על זה, ובתחילת העונה השתמש בסקוטי כגיבוי של אלברטו מורנו. אולם התוכניות השתנו כשהספרדי נפצע בחודש דצמבר, ורוברטסון קיבל את חולצת ההרכב ואת ההזדמנות להוכיח. בדיעבד, הוא לקח אותה בשתי ידיים, אבל ההתחלה היתה קשה ומאתגרת.

הפרשנים לא עשו למגן חיים קלים, ואחרי 3:3 מול ארסנל בתצוגה הגנתית מחפירה הפנה גארי נוויל את האצבע המאשימה לרוברטסון. "שייפטר ממנו", המליץ שחקן העבר לקלופ; "אי אפשר להצליח עם שחקנים כאלה". אבל רוברטסון, יליד גלאזגו, הוא האחרון שייתן לכמה מילות ביקורת לשבור אותו.

הוא היה בן 15 כששמע מסלטיק שהוא קטן מדי כדי להצליח, אך בכל זאת האמין בעצמו כשעבר לקווינס פארק תמורת שכר הוצאות נסיעה של 18 ליש"ט לשבוע. את ההכנסה החודשית השלים במכירת כרטיסים להופעות של רובי וויליאמס.

לאחר מכן הגיע לדאנדי יונייטד, משם עבר להאל סיטי, ובדרך פילס את דרכו אל עבר הרכב נבחרת סקוטלנד, ובקיץ נרכש על ידי ליברפול. "השחרור מסלטיק היה הרגע הכי קשה בחיים שלי", שחזר לאחרונה בראיון ;"SUN"ל "אבל היום, בראייה אחורה, זה כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה לי כשחקן".

רוברטסון למד את כל הלקחים שמ־

ביא איתו רגע מכונן שכזה. עם המשכורת הגדולה הראשונה קנה בית להורים ולאחיו ש"הקריבו כל כך הרבה למעני לאורך השנים", וביום הולדתו ה־12 דרש מהאורחים לוותר על מתנות ופשוט לתרום כסף לנזקקים. "אני לא צריך שום דבר יותר", הסביר.

גם היום, כשחקן הרכב בליברפול, המגן בן ה־42 ממשיך לתרום מתי שרק אפשר. לאחר ששמע שאחד האוהדים הצעירים נתן את דמי הכיס שלו לנז־ קקים, שלח לו חולצה חתומה של רוברטו פירמינו בתוספת ברכה. מחוות שכאלה, בתוספת היכולת והמלחמה על הדשא, הפכו את רוברטסון לאחד השחקנים האהובים והאהודים באנפילד. למרות שהחל לשחק באופן קבוע רק בדצמבר, כבר זכה הסקוטי לשיר לכבודו והודה: "אני מתרגש כמו ילד בכל פעם שאני שומע אותו".

בזמן שאת השיר הוא נהנה לשמוע, את דברי הפרשנים העדיף שלא. זה הלקח החשוב ביותר שלמד מטראומת סלטיק - לדעת איך מתמודדים עם ביקורת שלילית. "אין לי מושג למה נוויל אמר עלי דברים כאלה", סיפר בחודש מארס ל"ליברפול אקו", "אבל אנשים כמוהו הם שנותנים לי מוטיבציה".

והנה השבוע, רגע לפני חצי גמר ליגת האלופות, פרסם נוויל את הרכב העונה שלו בפרמייר ליג. בצד שמאל של ההגנה, במקום שהמליץ לקלופ לחפש מישהו אחר, הציב שחקן העבר את אנדי רוברטסון. "הוא הוכיח שטעיתי", אמר נוויל, "הוא הרבה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי".

 ??  ?? אנדי רוברטסון מול אונדר במשחק הראשון.
אנדי רוברטסון מול אונדר במשחק הראשון.
 ??  ?? השלים הכנסה במכירת כרטיסים להופעות
השלים הכנסה במכירת כרטיסים להופעות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel