Israel Hayom

שלום לך, ירושלים

הנוף בנס הרים, מזג האוויר המקומי, הרצון "להביא מאות רוכבים צעירים לענף" והאמונה ש"התחרות האמיתית של שגיב וניב תתחיל כשנצא מישראל" רשמים מאימון נבחרת הסייקלינג אקדמי לקראת הג'ירו ד'איטליה, שיוזנק בבירה ביום שישי

- אלי שטרן

גבירותיי ורבותיי, התכלס מתקרב. אחרי שכנראה כבר הספקתם לשמוע על מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם שיוזנק ביום שישי מירושלים, הגיע הזמן לתת עבודה.

אתמול בשעות הבוקר התרכזה נבחרת הסייקלינג אקדמי בהרכב מלא לאימון ראשון באחד מכבישי האופניים היפים בארץ, בנס הרים.

גם מאפה גבינת העזים שם לא רע בכלל, שלא לדבר על הנוף )רק מזג האוויר האביך האפיל קצת על הסצנה(, אבל אני מתפזר לפחמימות וזו לא המטרה.

ההכנות לג'ירו ד'איטליה של האקדמי נכנסו לישורת האחרונה לפני הבאזר. החל מיום שישי, הציבור הישראלי - אלה שמבינים בענף ובטח אלה שלא - יחל לשפוט את האקדמי פחות בזכות המעטפת המושקעת ויותר על רקע הצלחות או כישלונות. באקדמי יודעים את זה היטב, מוכנים לקראת הרמת הרף ומבקשים: תעלו, אבל תורידו קצת.

כאילו כדי להוכיח עד כמה חזק הורמון הגדילה שהענף שתה בתקופה האחרונה, נערכה באותה השעה בהדר יוסף השקת הוולודרום )אולם סגור לרכיבה(. לשם הגיע סילבן אדמס, ולנס הרים הגיע רון בראון - שניהם מבעלי האקדמי.

בראון סגר מעגל בנס הרים, שם פגש את מנכ"ל הקבוצה כיום ורוכב מקצוען בעבר, רן מרגליות, שהחל לגלגל בפניו את חזון הבאת הג'ירו לישראל ואת שדרוג קבוצת האקדמי. אתמול, באוטובוס עם מיטב התורמים לענף האופניים, בראון והארנקים המעופפים יצאו לאימון סביב בית גוברין, כשחברי האקדמי מלווים אותם בחלק מהדרך. בשפה המקצועית זה נקרא "גוד טיים".

"עכשיו כל הלחץ עליהם"

"הם יצטרכו לעבור את השבוע הראשון ואחר כך נראה", הסביר רובן פלאזה את מצבם של גיא שגיב וגיא ניב - צמד הרוכבים הישראלים לג'ירו שלראשונה בחייהם ירכבו בגרנד טור, ואני בכלל תרגמתי את זה ל"קודם כל ננסה לא לספוג ב־52 הדקות הראשונות". אבל עזבו אתכם מכדורגל רגע. "כשנעזוב את ישראל תתחיל התחרות האמיתית שלהם. עכשיו כל הלחץ והציפיות עליהם, וזה מובן", המשיך פלאזה, שהוא הבן־אדם המושלם לתפוס איתו בירה וטאפאס. "כשנגיע לאיטליה הם יצטרכו לחשוב על השבוע שאחרי ולא על יום התחרות הספציפי. אני מקווה שכולנו נגיע יחד לסיום ברומא".

רגע לפני שיצאו לאימון הראשון שלהם על האספלט הלבנטיני, בן הרמנס, הרוכב הבלגי של האקדמי, נשאל אם מזג האוויר החם והמאובק לטעמו וענה: "חם כאן, אבל לא 'בלאדי הל' חם כאן. זה בסדר, אנחנו מקצוענים שרגילים לכל מזג אוויר. זה עדיף על גשם ורוח".

בסיום האימון הגיעו הרוכבים למלון הכי מפונפן בירושלים ונראו בעיקר רצוצים מהמופע המתגלגל, שאליו הם נרשמו בהסכמה מלאה. "ברור שזה לא ככה בכל מדינה", אמר פלאזה, "אבל בשבילכם זה הכל חדש ולא מוכר. זה הגיוני, אני לא חושב שזה מוסיף לחץ על אף אחד מאיתנו".

היום ירכבו האקדמי לאימון שיסתיים ביד ושם, שם ייקחו חלק בטקס לזכרו של ג'ינו בארטלי, רוכב האופניים האיטלקי שמעבר להיותו סמל ספורטיבי ענק סייע בזמן השואה בהעברת מסמכים שהצילו מאות יהודים והוכר חסיד אומות עולם. וזה, עם כל הכבוד, משמעותי יותר מהזמן שישיגו בקטע הראשון.

ספוילר בעניין הקטע הירושלמי: אם תגיעו לזינוק אל תצפו לראות קבוצת רוכבים מרשימה - הרוכב הראשון יוזנק לבדו החל ,13:50־מ ובכל דקה יוזנק אחד אחר.

בחזרה למנג'ר מרגליות, שהתייחס במסיבת העיתונאים למטרות של האקדמי: "ננצל את ההשתתפות לא רק כדי לנצח או לחשוף ספונסרים, אלא כדי להביא מאות רוכבים ישראלים צעירים לענף. רכיבה היא הדרך הקטנה שלנו לעשות תיקון עולם".

עזבו אותם מפוליטיקה

אי אפשר לקנח בלי קצת רוג'ר בי.די.אס ווטרס, כי בכל זאת אנחנו יושבים על אי־התנועה של העולם. זאק דמפסטר, הרוכב האוסטרלי של האקדמי, קפץ כמו פנתר על השאלה הצפויה וירה: "אנחנו קבוצה ממדינות שונות ואין לנו עניין עם חרמות פוליטיים. אני בא מאוסטרליה וברור שלא כולם שם מסכימים עם ישראל, אבל אנחנו כאן לחלוק את ערכי הספורט, וכל לחץ פשוט לא משפיע עלינו".

דמפסטר סיכם בצורה יפה את היום הראשון של האקדמי בארץ, ונראה שתשובתו מתאימה גם לרוב הקהל הישראלי: "זה נחמד להיות בסביבה של חבורת צעירים שלא יודעת מה מחכה להם".

 ?? צילום: דני מרון ?? נבחרת הסייקלינג אקדמי באימון אתמול. "רכיבה היא הדרך הקטנה שלנו לעשות תיקון עולם"
צילום: דני מרון נבחרת הסייקלינג אקדמי באימון אתמול. "רכיבה היא הדרך הקטנה שלנו לעשות תיקון עולם"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel