Israel Hayom

כנס הרצליה: הסכמה על הצורך במלחמה ברגולציה ●

מנכ"למשרדרה"מ:המצבהשתפר בכירבבנק הפועלים: "הרגולציה עלתה לנו כ 1.25 מיליארד ש'"

- אילן ליזרוביץ

אחד המושבים הסוערים בכנס הרצליה אתמול עסק בהשפעות הרגולציה על העסקים והמשק בכלל. לאלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, היה מה להציג שם בגאווה: לפי "הפורום הכלכלי העולמי", ישראל צוינה לשבח בנטרול "הנטל הרגול טורי", במדד זה טיפסנו מהמקום ה 98 המפוקפק למקום ה .41

גם בדו"ח ארגון המדינות המפותחות, ה ,OECD ישראל היא המדינה היחידה שתוזכר השנה לחיוב בזכות צמצום הר גולציה. אך עדיין אנחנו גרועים בתחום הבנייה ובענפים רבים שבהם הרגולציה בישראל עולה לנו הרבה מאוד כסף והר בה מאוד ימי עבודה.

דן פרופר, יו"ר אסם ולשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בפאנל שהוא לא נגד הרגולציה ובמקומות מסוימים היא חסרה. הוא הוסיף כי "בענף המזון לרגולציה יש מחיר כבד. לרשויות דרישות סותרות ואחר כך מתפלאים שבעשור האחרון ירדנו מ 58 מפעלי מזון לשמונה בלבד".

ארז יוסף, המשנה למנכ"ל בנק הפו עלים, הלין על השינויים הטכנולוגיי­ם. "הוצאנו השנה מאות מיליוני שקלים על רגולציה וענף הבנקאות כולו בארץ הוציא כ 1.25 מיליארד שקלים".

פרופ' בן דוד מהמחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיט­ת ת"א ונשיא ומייסד מכון שורש למחקר כלכלי חב רתי, אמר ל"ישראל היום": "הרשויות לא נותנות אמון באזרחים והאכיפה לא מספקת. הכלכלה השחורה בארץ מהווה בין חמישית לרבע מהתוצר - אובדן של מיליארדי שקלים לקופת המדינה".

בן דוד חושש מהתערבות המדינה בהיי טק. לדבריו, "הרגולציה מפריעה לאנשי ההיי טק. היא נכנסת להם לקר ביים בעניין חוק שעות העבודה והמנוחה ומקשה עליהם לפעול מחוץ לקופסה. יש עליהם לחץ מצד המשקיעים לעזוב את ישראל, וזה ישחק לידיי בעלי ההון".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פרופ' דן בן דוד
צילום: גדעון מרקוביץ' פרופ' דן בן דוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel