Israel Hayom

למרות הכל: צוללים ללא מגבלות

לראשונה בארץ: באילת הסתיים קורס צלילה לבעלי מוגבלויות לעומק של 42 מטרים

- דן לביא

42 מטרים מתחת למים: במו עדון הצלילה של עמותת "את גרים" באילת התקיים לראשונה בארץ קורס צלילה לאנשים עם מוגבלויות ברמת "מאסטר דייב".

מדובר בקורס ברמה הגבוהה ביותר לאנשים עם מגבלה שאושר על ידי רשות הצלילה והתאחדות הצלילה היש ראלית, ואשר הסמיך את ששת מש תתפיו לצלול עד עומק של 42 מטרים מתחת למים. הפעילות נערכה כחלק מתהליך הנגשה כלל עולמי וארצי של ספורט הצלילה, ומועדון הצלילה של עמותת "אתגרים" הוא היחיד בישראל שמאושר להסמיך אנשים עם מוגבלויות לצלילה בכל הרמות. כמו כן, הקורס מהווה ציון דרך בכך שמשתתפיו יוכלו לעבור בעתיד קורס הדרכה בצלילה.

אחד ממשתתפי הקורס וממייסדי "אתגרים", יוסי ונגר, הלוקה בפוליו מילדותו אשר היה לשחיין פראלימפי מוביל שקטף 20 מדליות בחמש אולי מפיאדות נכים, אמר בסיום הקורס: "נד רשנו לבצע משימות קשות ומסובכות, המקבילות לצוללנים שלא מתמודדים עם מגבלה. לשמחתי הרבה, כולנו הצל חנו לעמוד במטרה. אנחנו חייבים לזקוף זאת גם לזכות הצוות, שליווה אותנו במשימות מורכבות בעומק של עשרות מטרים מתחת למים. יש לזכור שכל אחד מחברי הקורס מתמודד בחייו עם מגבלה שונה - חלקנו עם לקויות פיזיות כאלו ואחרות או עם מגבלות ראייה, ולשם כך כל אחד מאנשי הצוות התאים את עצמו ספציפית אלינו ועשה זאת בצורה מקצועית ומוצלחת".

צור הראל, מנהל מקצועי של מרכז צלילה "אתגרים", הוסיף: "התחלנו עם הרבה פרפרים בבטן אך סיימנו בהצ לחה גדולה ובהסמכתם של כל החני כים. מדובר בקורס שנערך לראשונה בישראל, בעומק הים, וכדי לשפר את יכולותיהם של החניכים שכבר בעלי רישיון של שני כוכבים. אנחנו נחושים להמשיך לפרוץ גבולות ולהגיע לעוד הישגים למען המטרה הכוללת של הנ גשת פעילות הצלילה".

 ?? צילום: מנאל מג'דלה ומרכז צלילה "אתגרים" ?? משתתפי הקורס מתחת למים
צילום: מנאל מג'דלה ומרכז צלילה "אתגרים" משתתפי הקורס מתחת למים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel