Israel Hayom

לראשונה זה שנים: צווי האלוף ביו"ש מעודכנים באתר צה"ל

- אפרת פורשר

לראשונה זה כמה שנים, באתר הפרקליטות הצבאית עלו קובצי חקיקה מעודכנים שעליהם חתם אלוף פיקוד המרכז. הקבצים, שעלו באתר החדש עם שאר קובצי החקיקה החתו מים, מאפשרים כעת לתושבי יו"ש להתעדכן בצורה קלה ומסודרת אילו מחוקי המדינה חלים גם ביו"ש.

חוקים חדשים, תיקוני חקי קה וכדומה לא חלים ביו"ש כל עוד לא חתם עליהם אלוף פי קוד מרכז. כך נוצר מצב שבו, במשך שנים, חוקים רבים שחוקקה הכנ סת כלל לא תקפים ביו"ש. דוגמה בול טת לכך היא חוק זכויות נשים בעבודה, שבין היתר אסר לפטר אישה בהיריון, ולא הוחל ביו"ש עד .2013 דוגמה נו ספת היא חוק השקיות, שעדיין לא חל ביו"ש כיוון שהאלוף טרם חתם על הצו. כדי להתמודד עם מצב זה, בימין מק דמים מהלך להשוואת החקיקה ביו"ש באמצעות חקיקה ראשית, ללא צורך בצווי אלוף.

העלאת קובצי החקיקה המעודכנים לאתר הפרקליטות הצבאית היא תוצאה של מאבק בן כשנתיים של הפורום המ שפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית, שדרש להנגיש את קובץ מאגר החוקים הקיים באתר, שלא התעדכן זה שלוש שנים - עד לפני כחודש.

בפניות של הפורום המשפטי לסגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, נטען כי "אי פרסום חוקים וצווים מהווה פגיעה חמורה בעקרון הפומביות, המהווה כלל יסוד מרכזי בפעילותו התקינה של המינהל הציבורי במשטר דמוקרטי". בחודש שעבר עלו באתר החדש והמשודרג של הפרקליטות הצבאית כל קובצי החקיקה שעליהם חתמו אלופי פיקוד המרכז לאורך השנים, ובהם גם האחרונים שבהם. מהלך נוסף שנועד להקל על אזרחי ישראל שרוצים להתעדכן בקובץ החוקים החלים ביו"ש, שאותו מוביל סגן שר הביטחון בן דהן, הוא הכנסת כל קובצי החקיקה למאגר החקיקה הלאומי של הכנסת.

נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי, אמר כי "נמשיך לפעול לטובת שמירת זכויותיהם החוקתיות של תושבי יו"ש ולעקוב אחרי פרסום שוטף ורציף של צווי האלוף". סגן השר בן דהן אמר כי "להנגשת מערכת החקיקה ביו"ש יש חשיבות עליונה בנרמול חיי התושבים".

 ??  ?? נחי אייל
נחי אייל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel