Israel Hayom

רה"מ ייצא היום לאירופה: "במוקד - בלימת איראן"

נתניהו ייפגש עם מרקל, מקרון ומיי ● "אבהיר: ישראל לא תאפשר לאיראן נשק גרעיני ויש לבלום אותה בסוריה" ● גורם מדיני: ישראל משלמת מחיר על יחסי אירופה ארה"ב

- אריאל כהנא, כתבנו המדיני

רה"מ נתניהו ייצא היום לבי קור מדיני באירופה ויגיע לש לוש הבירות המרכזיות של היבשת - ברלין, פריז ולונדון - כשהמטרה המרכזית של הביקור היא תיאום המאבק באיראן עם מנהיגי היבשת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שעימם ייפגש נתניהו.

נתניהו נמצא בקשר טלפוני קבוע עם שלושת המנהיגים, אולם הפגישות הש בוע יהיו הראשונות עימם לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן. גורם מדיני אמר כי על אף המחלוקת בסו גיית הפרישה מההסכם, כעת ינסה רה"מ לראות כיצד מחדשים מאמץ מתואם עם אירופה במטרה לבלום את איראן. "אדון עם המנהיגים על ההתפתחויות באזור, אבל הדגש יהיה קודם כל על איראן ועל המשך בלימת תוכנית הג רעין שלה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה אתמול. לדבריו, "כמובן שא חדד אמת שאינה משתנה: ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף כי הנושא השני שיע לה יהיה "בלימת תוכניות ההתפשטות והתוקפנות של איראן ברחבי המזרח התיכון ובראש ובראשונה בסוריה". הוא הדגיש כי "ישראל שומרת ותמשיך לש מור על חופש הפעולה שלה נגד ההת בססות הצבאית האיראנית בכל שטח שהוא בסוריה". בישראל עומדים על כך שאיראן תעזוב לחלוטין את שטח סוריה ולא מסתפקים בנסיגה מהאזור הסמוך לגבול ישראל. בנושא הזה קיים נתניהו בשבוע שעבר שלוש שיחות טל פון שונות עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, וכן שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נתניהו מגיע לאירופה בתקופה של מתיחות קשה בינה ובין ארה"ב. מרקל, מקרון ומיי התנגדו בתוקף לפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין עם איראן, ואם לא די בכך, טראמפ הטיל בשבוע שעבר מכסים על יבוא פלדה ואלומי ניום מאירופה, מה שהכעיס עוד יותר את מנהיגי היבשת. את מחיר העימות, אומר מקור במערכת המדינית, גם יש ראל משלמת. לדבריו, זהות העמדות בין טראמפ לנתניהו בסוגיית איראן ובנו שאים נוספים, מזהה את רה"מ כבעל ברית של הנשיא האמריקני, ואת הת סכול על ארה"ב פורקים האירופאים גם על ישראל. הגורם המדיני ציין כי הפ עולות האנטי ישראליות החריפות של האירופאים בימים האחרונים במועצת הביטחון הן דוגמה לכך שהם גובים מחיר מישראל, בשל הכעס על אמריקה.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מרקל
צילום: אי.פי.אי מרקל
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מקרון
צילום: אי.אף.פי מקרון
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מיי
צילום: אי.פי.אי מיי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel