Israel Hayom

"היוזמה להכרה בגולן - הזדמנות אסטרטגית"

גל תגובות לאחר הפרסום ב"ישראל היום" על היוזמה בקונגרס לקידום הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ● מקור מדיני: התקיים מפגש עם נציגיו של טד קרוז

- אריאל כהנא ועדי חשמונאי

תגובות רבות במערכת הפולי טית לפרסום ב"ישראל היום" על אודות התוכנית האמריקנית לצעדי ההכרה ברמת הגולן. מקור במערכת המדינית מאשר כי בשבוע שעבר הת קיים מפגש בין נציגי הסנטור האמ ריקני, טד קרוז, לבין נציג משגרירות ישראל ובו הוצגה תוכנית ששת הס עיפים, כפי שפורסמה אתמול בישראל היום. הנציג הישראלי הביע עניין ביוזמה. במקביל, תכני ההצעה הועברו לירושלים להמשך טיפול.

על פי מידע שהגיע לישראל היום, רה"מ נתניהו העלה את סוגיית ההכרה בגולן כבר בפגישה הראשונה שקיים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ומאז הנושא חזר ונידון ביניהם. עם זאת, בשל הרגישות המדינית של המהלך, בשלב זה הצדדים שומרים על חיסיון. המקור המדיני הוסיף כי כל סוג של הכרה אמ ריקנית ברמת הגולן כישראלית, יהווה מכה לאיראנים ולסורים ולכן צעד ברוח זה יתקבל בישראל בברכה.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, הפועל חודשים ארוכים לקידום המהלך, אמר ל"ישראל היום" כי "נוצרה הזד מנות למהלך אסטרטגי שיהיה התשו בה הטובה ביותר לאיראן. הכרה בגולן כישראלי תהיה מסר גם לאויבי ישראל וגם לידידיה", ציין כץ.

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, בירך על המהלך והדגיש כי בצד הפעילות מול ממשל טראמפ, "יש לוודא שגם הצד הדמוקרטי יהיה שותף לצעד כדי לוודא שההכרה תהיה דו מפלגתית. באותה מידה, הקואליציה והאופוזיצי­ה ביש ראל צריכות לשלב ידיים להצלחת המהלך".מחרתיים יקיים לפיד בכנסת כנס לקידום ההכרה הבינלאומית בגולן.

מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר, העומד בראש "היחי דה )הקואליציה( למען הגולן", קרא לממשלה להוסיף מעשים למילים ולנקוט פעולות בצע דים בשטח שיהפכו את הגולן "לשטח שלא נתון יותר למשא ומתן". לדברי האוזר, "אין אופק אחר לרמת הגולן מלבד האופק הישראלי".

אלי מלכה ראש המועצה האזורית גולן: "כולי תקווה שכולם יצטרפו למה לך המשותף וההיסטורי". דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: "הכרה בריבונות ישראלית בגולן - פשוטה יותר אפילו מירושלים".

 ?? צילום: אנצ ו גוש/ ג יני ?? כוחות צה"ל בצפון רמת הגולן
צילום: אנצ ו גוש/ ג יני כוחות צה"ל בצפון רמת הגולן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel