Israel Hayom

"החיים של מקסים ניצלו ברגע האחרון"

במשך חודשים הסתובב מקסים שקוביץ (13) עם גידול ענק במוחו ● הגידול התגלה רק כשהתעלף בבית הספר והובהל לביה"ח ● ניצל בזכות ניתוח נוירוכירור­גי דחוף ומורכב

- מיטל יסעור בית אור

זה כמה חודשים שמקסים שקו ביץ, בן ,13 הרגיש לא טוב. השיא היה כשלפני שבועיים וחצי הוא התעלף בבית הספר בזמן שהיה בלי מודיו. צוות המורים היה ערני למצבו והזמין אמבולנס, שלקח את הנער לבית החולים מאיר בכפר סבא. שם, למרבה התדהמה, התגלה גידול ענק במוחו. חייו של מקסים ניצלו לבסוף בזכות ניתוח נוירוכירור­גי דחוף בבית החולים שניידר.

תחילה, כשהגיע מקסים למאיר, הוא עבר צילום CT ראש, שממצאיו היו ברו רים: הנער סובל מגידול ענק בראשו, במקום אסטרטגי ואזור קריטי במרכז המוח. בינתיים האישונים שלו התרח בו כתוצאה מסתימת נוזלי המוח בגלל הגידול, וסכנה ממשית נשקפה לחייו. בשל הדחיפות מנהל מיון ילדים בביה"ח מאיר, ד"ר אהוד רוזנבלום, יצר קשר עם ד"ר אמיר קרשנוביץ, מנהל היחידה לנוירוכירו­גיה במרכז שניידר, ודאג לה עברת הנער בדחיפות באמצעות אמבו לנס, כשהוא מלווה את הנער לשניידר.

13 שעות בחדר הניתוח

במקביל החלו צווי חדר הניתוח לה תכונן לניתוח דחוף, לשם הוא הועבר ישירות עם הגעתו באמבולנס. בתוך דקות הוחדר למוחו נקז להוצאת הנו זלים ולהפחתת הלחץ התוך גולגול תי מסכן החיים. כשמצבו של מקסים התייצב, הוא הועבר לבדיקת MRI דחופה, שבה היה אפשר לראות בבירור את הגידול הענק במוחו.

הגידול נמצא באזור הגומה האחורית במוח, דחף את גזע המוח לצד שמאל ועטף עצבים עיקריים של גזע המוח, שמתוכם עצבים האחראים לתנועות העיניים, לתחושה ולתנועה של חצי מהפנים, לשמיעה ולאיזון, ליכולת הב ליעה, לתנועת מיתרי הקול ולתנועות הכתף באותו צד.

הרופאים הנוירוכירו­רגים התכוננו היטב לניתוח, ובבוקר למחרת הוחזר מקסים לחדר הניתוח, ונותח במשך 13 שעות רצופות. בתום הניתוח, הגידול הענק הוצא בשלמותו וכל העצבים של גזע המוח נשמרו שלמים. הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, התאושש וחזר להכרה מלאה זמן קצר לאחר הניתוח. שבוע וחצי לאחר מכן כבר היה אפשר להוציא את הנקז ממוחו של הנער, והוא הועבר למחלקה הכי רורגית ומשם שוחרר לביתו.

לדברי ד"ר אמיר קרשנוביץ, מנהל היחידה לנוירוכירו­גיה במרכז שניידר, שביצע את הניתוח עם ד"ר איוון נבי צקי, ד"ר דוד פלזנשטיין וד"ר אבלין טרבקין: "אנו בשניידר מיומנים בניתו חים נוירוכירור­גיים מורכבים ובניתו חים במצבי חירום, אך ניתוח זה מרגש במיוחד. הגידול הענק במוחו של הנער היווה סכנה ממשית ומיידית לחייו. הוא הגיע אלינו ממש ברגע האחרון, ואני משוכנע כי הצלחנו להציל אותו הודות לשיתוף פעולה הדוק עם ביה"ח מאיר והמקצועיות והמיומנות של אנשי הצ וות בשניידר".

"החלק הקשה מאחוריי"

מקסים המאושר אמר לאחר הניתוח: "אני מודה למורים שדאגו לי בבית הספר והזמינו אמבולנס ומודה לרופאים שהצילו את חיי. מאז הניתוח אני מר גיש הרבה יותר טוב, ואני יודע שהחלק הקשה מאחוריי".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel