Israel Hayom

אסד: "מתכוון לבקר בצפון קוריאה ולפגוש את קים"

את הדברים אמר אסד לשגריר צפון קוריאה בדמשק ● שר ההגנה האמריקני: המו"מ עם פיונגיאנג "יהיה מלא מהמורות" ● דיווח: קים הדיח את הצמרת הביטחונית שלו

- אלי לאון

האם נשיא סוריה, בשאר אסד, ייצא מהבידוד הבינלאומי שלו באמצעות הרודן הצפון־קוריאני, קים ג'ונג־און? עד לאחרונה אפשרות זאת היתה נחשבת להזויה, אך על פי דיווחים היוצאים מצפון קוריאה, אסד צפוי להגיע לביקור בדיקטטורה הקומוניסטי­ת המבודדת, שמנסה מצידה לפרוץ את חומות הבידוד.

על פי הדיווח, הנשיא הסורי אמר בשבוע שעבר לשגריר צפון קוריאה בדמשק כי: "בכוונתי לבקר בצפון קות ריאה, שם אפגוש את קים ג'ונגתאון". אסד החמיא לעמיתו הצפוןתקורי­אני שאותו כינה "קליבר פוליטי יוצא דופן" שמציג "מנהיגות נבונה". אסד הוסיף כי: "אני בטוח שהוא ישיג את הניצחון הסופי ויגשים את איחודה של קוריאה". במשך השנים פיונגיאנג ודמשק שמרו על יחסים קרובים שבאו לידי ביטוי בשיתוף פעולה ביטחוני, ששיאו היה כור גרעיני צפוןתקוריא­ני שנבנה בסות ריה עד הפצצתו על ידי חיל האוויר הישראלי בספטמבר .2007

במקביל לכך, גורמי מודיעין דרוםת קוריאניים טענו אתמול כי קים הדיח את הצמרת הביטחונית שלו. בין שלות שת המודחים היו שר ההגנה, פאק יונג סיק, והרמטכ"ל, רי מיונג סו, שהוחלף על ידי סגנו. על פי הערכות, השינויים בוצעו במסגרת האסטרטגיה הצפוןת קוריאנית הנוכחית של הידברות עם הקהילה הבינלאומית.

בתוך כך, לאחר שנשיא ארה"ב, דות נלד טראמפ, שידר אופטימיות במהלך סוף השבוע וסירב להתייחס למדיניות "לחץ מקסימלי" בעקבות מפגש בבית הלבן עם שליחו של הרודן הצפוןתקות ריאני, שר ההגנה שלו, ג'יימס מאטיס, הבהיר אתמול כי פיונגיאנג תזכה להת קלה בסנקציות רק אם היא תציג "צעת דים של פירוק גרעיני בלתי הפיכים וניתנים לאימות".

מאטיס, שדיבר במהלך מפגש של שרי הגנה אסיאתיים שהתקיים בסית נגפור, ציין כי "במקרה הטוב" המו"מ בין וושינגטון לפיונגיאנג "יהיה מלא מהמורות". לדבריו, ארה"ב ובעלות בריתה חייבות "לשמור על עמדה הגת נתית חזקה כדי לאפשר לדיפלומטים שלנו לנהל מו"מ מעמדה חזקה של כוח בזמן קריטי זה".

מאטיס הוסיף כי: "עלינו לעמוד על המשמר, ואנו נמשיך ליישם את כל החת לטות מועצת הביטחון של האו"ם על צפון קוריאה", כל עוד הצפוןתקורי­אנים לא יציגו הוכחות לפירוק גרעיני. מאת טיס הזכיר גם כי: "לאור עברה של צפון קוריאה עלינו להיות זהירים". עם זאת, מאטיס ציין כי ההתפתחויות האחרות נות "מעניקות לנו סיבות להפגין אופת טימיות זהירה בזמן שאנו מתקדמים".

לעומת דברים אלה, שר ההגנה הסית נגפורי התייחס לדיווחים בנוגע למית מון המשלחת הצפוןתקורי­אנית ואישר כי סינגפור, שתארח את הפסגה, תישא בחלק מהעלויות של המשלחת הצפוןתקורי­אנית.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? אסד
צילום: אי.פי.אי אסד
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קים ג'ונג־און
צילום: אי.פי.אי קים ג'ונג־און

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel