Israel Hayom

ברלין: השמיע שיר של עומר אדם - והותקף על ידי ערבים

- אלדד בק, ברלין

מקרה נוסף של אלימות ערבית נגד יהודים בברלין: במתחם תחנת הרכבת "הגן הזואולוגי" במערב ברלין תקפו צעירים ערבים נער יהודי, ששמע בנייד שלו מוזיקה ישראלית, קיללו אותו ואיימו על חייו. שניים מחבריו הלא יהודים של הנער המותקף, שבאו להגנתו, הוכו על ידי הצעירים הערבים ולאחד מהם נגרמו פציעות משברי בקבוק בפניו ובידו. הפצוע אושפז בבית החולים.

הנער היהודי, יונתן, בן ,17 יליד ברלין, סיפר ל"ישראל היום": "חבריי ואני עמדנו להחליף רכבות. ראינו שאנחנו צריכים להמתין עוד זמן רב לרכבת הבאה, אז הלכנו לקנות במת כולת סמוכה בקבוקי בירה. בנייד שלי השמעתי את השיר 'תל אביב, יא חביבי, תל אביב'. לפתע התקת רבה אלי קבוצה של צעירים ערת בים, שהקיפו אותי והתחילו לצעוק לעברי: 'מוזיקה בעברית? 70 שנה אתם רוצחים ילדים. ברלין היא עכת שיו עיר שלנו וכאן לא שומעים מות זיקה יהודית מחורבנת'".

יונתן ניסה, לדבריו, להרגיע את הצעירים הערבים. הוא התרחק מהת צעירים וירד עם כמה מחבריו לתחת נת הרכבת התחתית. אולם הצעירים הערבים הלכו בעקבותיהם. כמה מהם השמיעו כלפי יונתן איומים: "אם היה לי סכין, הייתי מחסל אותך" ו"אם אפגוש בך עוד פעם, אתה גמור". כמה מחבריו הלא יהודים של יונת תן יצאו להגנתו, ואז החלו הצעית רים הערבים להפעיל אלימות גות פנית, תוך שהם אומרים: "גרמנים מחורבנים, לכם אין זכות להגיד כאן משהו". אחד מחבריו של יונת תן ספג סטירות ומהלומות בפניו. האחר נפצע על ידי ערבי שתקף אותו בבקבוק שבור.

התקיפה תועדה במצלמות האבטת חה בתחנת הרכבת. המשטרה הוזעקה למקום, והגיעה לאחר שהתוקפים נעלמו מהזירה. לדברי יונתן, השות טרים לא התייחסו תחילה ברצינות לאירוע. עדי ראייה ששהו בתחנת הרכבת, עזבו בלי שמסרו עדות.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel