Israel Hayom

הרפורמה בחשמל אושרה בממשלה

בנט: "אקדם חוק להגבלת השביתות" ● סמוטריץ': "הממשלה נכנעה לוועדים"

- אריאל ויטמן

לאחר דיון מעמיק אישרו אתמול שרי הממשלה פה אחד את הרפורמה במשק החשמל. מטרת הרפורמה היא להביא לפיתוח משק החשמל, לחיזוק התחרות ולהתייעלות בהוצאות החברה.

בתחילת הדיון אמר ראש הממשלה שעליו להתעמק ברפורמה, ולכן היה נראה שאישורה יידחה בשבוע, אך כאה מור אחרי הדיון התקיימה ההצבעה. כעת לפי ההסכם, הממשלה תמשוך את עתירתה לבג"ץ בעניין זכות השביתה נגד החלטות ממשלה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר ל"ישראל היום" כי "הקרב על ייעול משק החה שמל והוזלת החשמל לאזרחים עובר מהממשלה לכנסת. הממשלה נכנעה לוועדים ומשמרת את המונופול של חברת החשמל, ואני מקווה שבכנסת נמצא שותפים לבלימת המהלך ולתיקון מה שדרוש תיקון".

צעדי החקיקה הנוספים הם שימוע הציבור וניסוח החוק ואישורו בוועדת השרים. בשלב זה שום דבר חשוב או בלתי הפיך לא יקרה בשטח עד שתזה כיר החקיקה יעבור בקריאה שלישית.

עו"ד מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת, אמר כי "מדובר ברפורמה שלא מבטיחה תחרות, לא מורידה מחירים, ומעגנת את המשך שליטת הוועדים במשק. לכן היה עדיף לציבור לחכות עוד 22 שנה".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר ל"ישראל היום": "אנחנו מתכוונים לקדם בחקיקה את הלכת בזק (נושא הבג"ץ שהמדינה הבטיחה למשוך; א"ו) או את חוק מניעת השביתות על רפוה רמות מבניות. זה יהיה המנוף העקה בי לאורך כל הדרך שרפורמות כאלה באמת ייושמו. זה יאפשר הגבלה של שביתה לא מוצדקת מצד עובדי חברת החשמל, ולמעשה ישאיר בידי המדינה יכולת פיקוח שהם באמת עומדים בהה תחייבויות שלהם ברפורמה, מה שכרגע לא קיים".

בישיבת הממשלה ראש הממשלה אמר כי אחרי המהפכה התעשייתית נוצר צורך לאיגודי עובדים שיגה נו מפני ניצול ילדים ועובדים בכלל. "כיום המצב הפוך - יש להגן על האזה רחים מפני הוועדים". לדברי בנט, ראש הממשלה אמר ש"צריך כזה חוק", אבל הוא לא התחייב שהוא יתמוך בו.

ראש הממשלה הפנה את השאלה לשר האוצר כחלון שאמר שהוא יתה נגד לחוק כזה.

בנט מאמין כי אפשר להעביר חוק גם אם הוא מתנגד מכיוון שזה לא חוק יסוד ואין לו זכות וטו, "אנחנו בכל מקרה נקדם את זה", הוא אמר.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel