Israel Hayom

בונז'ור, ישראל

תערוכות של אמנים צרפתים בישראל ושל אמנים ישראלים בצרפת, שיתוף פעולה בין להקות מחול ועיצובים משותפים הם חלק מעונת התרבות ישראל־צרפת שנפתחה בסוף השבוע

- יעל נשיא, פריז הכותבת היתה אורחת משרד החוץ הצרפתי

עונת התרבות המשולבת לישראל ולצרפת נפתחה בסוף השבוע בירושלים. במסגרת העונה, יתקיימו עד חודש נובמבר שלל אירועי תרבות, מדע וחדשנות - בשתי המדינות במקביל.

מטרתו העיקרית של מפעל זה היא "העצמת הדיאלוג בין שני העמים". העונה, שכוללת כ־004 אירועים ופרויקטים, תוכננה במשך כחמש שנים בשתי המדינות, בהובלתם של עמנואל הלפרין (ששימש אוצר האירועים הישראליים בצרפת) ושל ססיל קאיורובר, שפעלה במקביל אליו בתכנון האירועים הצרפתיים בישראל.

את חגיגת התרבות פתחה באופן רשמי תערוכה במוזיאון ישראל בירושלים של אחד האמנים הצרפתים החשובים הפועלים היום - כריסטיאן בולטנסקי. בהמשך ייערכו בישראל כ־021 אירועים בתחומים כמו תיאטרון, מוזיקה, ספרות, מחול, קולנוע, חינוך, מדע וחדשנות.

בין האירועים הבולטים שיתקיימו במסגרת הפרויקט: תערוכה של האמנית טטיאנה טרובה במוזיאון פתח תקווה, שתיפתח השבוע; פסטיבל מוזיקה "מפגש בגליל" בהשתתפות המנצח וויליאם כריסטי, שיתקיים בעכו העתיקה ביולי; "לנשום" - תערוכת וידאו ארט מאוסף איזבל וז'אן קונרד, שתעלה במוזיאון הרצליה; תערוכת "על הקצה: תתכוננו לקחת סיכון" במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים; אירועים סביב שידורי הלוויין האזרחי "ונוס" ועוד.

בין האירועים הישראליים הבולטים שיתקיימו בצרפת: סיבוב הופעות של להקת בת שבע, הופעות של התזמורת האנדלוסית ירושלים, תערוכת "אשליות, מבלבלים את המוח" ועוד.

"ברית איתנה"

צרפת מפעילה עונות משולבות עם מדינות שונות מאז .1995 מתוך מחשבה כי מעורבות של הנוער היא שתעצב את עתיד היחסים בין המדינות, בתוכנית המשותפת עם ישראל בחרו האוצרים להתמקד ביצירה עכשווית ובחדשנות, והזמינו את הדור הצעיר של האמנים והיוצרים להשתתף בה באופן פעיל במגוון שיתופי פעולה בין בתי ספר לאמנויות ולעיצוב, להקות מחול, בתי ספר למשחק ועוד.

כמו כן, יתקיימו כ־02 פרויקטים משותפים, כגון יצירות משותפות למעצבים צרפתים וישראלים, שיוצגו בשבוע העיצוב בירושלים בחודש הקרוב; תוכנית מיוחדת המוקדשת ליצירה המוזיקלית בקולנוע שתתקיים במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים ביולי; וחיבור בין להקות מחול צרפתיות וישראליות ליצירה משותפת.

עונת התרבות המשולבת היתה אמורה להיפתח בישראל עם ביקורו של ראש הממשלה הצרפתי, אדוארד פיליפ, בירושלים, אולם הביקור בוטל במפתיע בשבוע שעבר בשל "ענייני פנים צרפתיים". לרגל פתיחת האירועים בצרפת יתארח בשבוע הבא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במוזיאון הגראנד פלה בפריז, בפתיחת תערוכת Israel@lights המוקדשת לחדשנות ישראלית, בנוכחות הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון.

בדברי הברכה לרגל פתיחת העונה אמר מקרון: "למדינות שלנו אחריות ושאיפות משותפות. יש להן אחריות להתגבר על ההווה כדי לבנות את השלום; ליצור ולא להסתפק בלהיות צרכניות של החיים המודרניים".

רה"מ נתניהו מסר: "אני מברך על ההזדמנות הזאת לחגוג את הברית האיתנה בין שתי המדינות - ברית המושתתת על ערכים משותפים וקשרים היסטוריים עמוקים. ישראל וצרפת העניקו רבות לעולם - עדות ליצירתיות של עמינו שמשקפת את מחויבותנו המשותפת לחירות, לכבוד האדם ולדמוקרטיה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הגראנד פלה בפריז. נתניהו יתארח שם
צילום: אי.אף.פי הגראנד פלה בפריז. נתניהו יתארח שם
 ??  ?? בולטנסקי במוזיאון ישראל
בולטנסקי במוזיאון ישראל
 ??  ?? המנצח ויליאם כריסטי
המנצח ויליאם כריסטי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel