Israel Hayom

תראו מי חזר

בדקה ה ,69 מול קרואטיה, רק 24 דקות אחרי שנכנס, ניימאר הוכיח לכולם שהפציעה הארוכה מאחוריו עם שער במבצע אישי נהדר ● מאמנו צ'יצ'ה ביקש להרגיע: "חשוב לזכור שהוא עדיין בתהליך החלמה" ● בסיום ניצחה ברזיל 0:2

- דור הופמן עוד ימים

45 דקות. זה פרק הזמן שלו נזקק ניימאר כדי להבהיר שהפציעה שהשביתה אותו לשלושה חודשים נמצאת מאחוריו ושהגביע העולמי ממתין מלפניו. עד שעלה על הדשא של אנפילד, המשחק בין ברזיל לק רואטיה היה אנטי קליימקס בהתהוות. שתי נבחרות עם פוטנציאל גדול סיפקו כדורגל חסר השראה ואלים לפרקים, כאילו שתיהן המתינו לרגע שבו מספר 10 ייכנס ויהיה אפשר להתעורר.

ניימאר נכנס במקומו של פרננדיניו, חילוף שככל הנראה פותר את השא לה מי "ישלם" את מחיר ההחלמה של כוכב פ.ס.ז'. בעקבות הכניסה קוטיניו, שספג קריאות בוז מאוהדי ליברפול, הלך מעט אחורה, ושלישיית ההתק פה הורכבה מניימאר, וויליאן וגבריאל ז'סוס. אם המאמן צ'יצ'ה ערער לגבי המערך ההתקפי טרם המשחק, לאחריו היו לו הרבה פחות ספקות. עם הכוכב הגדול ברזיל נראתה אחרת. היציאה קדימה הפכה מהירה ותכליתית יותר, ולסלסאו היו אופציות התקפיות רבות. אי אפשר לומר כמובן שהנבחרת תלויה בניימאר, אבל אין ספק שהנוכחות שלו משפיעה עליה לטובה.

ניימאר התייחס לפני המשחק לצל קת המנטלית שהותירה בו הפציעה, וסיפר כי הוא חושש עדיין לבצע פעולות סבוכות. בדקה ה 69 הוא קילף מעצמו את החששות האלה כש דילג בין שחקני ההגנה של קרואטיה והפציץ את ה .0:1 שלא במפתיע, האדם הראשון שאיתו התחבק היה רופא הנבחרת רודריגו לס מאר, שליווה אותו לאורך כל תקופת השיקום. היה זה שערו ה 54 במדי הנ בחרת, רק אחד פחות מרומאריו. "האמת היא שהוא הפתיע אותנו", אמר בסיום המאמן צ'יצ'ה, שציפה כנראה לראות משהו אחר מהכוכב שלו; "אסור לנו להתלהב יותר מדי כי חשוב לזכור שהוא עדיין בתהליך ההחל מה. אבל התוכנית היתה לשתף אותו מחצית, ואני שמח שהכל היה בסדר".

רוברטו פירמינו, שה חליף את גבריאל ז'סוס לקראת הסיום, קבע את תוצאת הסיום לאחר בישול נפלא של קסמירו. לוח התוצאות אמנם הראה רק 0:2 במשחק הכנה שולי, אבל הכותרת זעקה ניימאר חזר. בסוף השבוע תהיה לצ'יצ'ה הזדמנות נוספת לבחון את מצבו של הכוכב במשחק הכנה מול אוסטריה, האחרון לפני המפגש מול שווייץ ברוסטוב.

משחקי הכנה נוספים: מקסיקו בעטה 25 פעמים לכיוון השער של סקוטלנד, אך רק פס מדויק לפינה של ג'ובאני דוס סנטוס מצא את דרכו לרשת. המ קסיקנים ניצחו ,0:1 ובשבת יפגשו את דנמרק למשחק ההכנה האחרון לפני גרמניה בשלב הבתים. קוסטה ריקה - צפון אירלנד .0:3

 ?? צילום: אי.פי ?? ניימאר בדרך לגולאסו מול קרואטיה, אתמול באנפילד
צילום: אי.פי ניימאר בדרך לגולאסו מול קרואטיה, אתמול באנפילד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel