Israel Hayom

"מי שאוהב את הארץ לא שורף אותה"

התשובה לטרור: משפחת רבי משדרות, משפחת לילינטל מירושלים ומשפחת פרץ ממושב ניר ישראל ייקלטו בקרוב בקיבוץ כרם שלום "ההסלמה לא העלתה בנו ספקות, דווקא עכשיו חשוב לרומם את הרוח"

- ניקי גוטמן

עכשיו זה רשמי: תושבי קיבוץ כרם שלום הכריעו - שבע משפחות חדשות ייקלטו בקיבוץ. בעוד חודשיים הם יגיעו, אחרי שנים קשות שבהן כמעט אף אחד לא רצה להגיע אל הקיבוץ שהיה מזוהה עם המנהרות.

משפחות אלה הגיעו לכרם שלום, הקיבוץ הכי דרומי במועצה האזור רית אשכול, בעקבות החלטת תושבי הקיבוץ להפוך למעורב, דתיים וחיר לונים, ולהסתייע בקליטה בתנועת הקיבוץ הדתי.

כבר עתה הצטרפו לקיבוץ חמש משפחות דתיות, ואנשי הקיבוץ הדתי פועלים לגייס עוד, בשיר תוף פעולה עם התנועה הקיבוצית. גאולה ודודי רבי וחמשת ילדיהם - עוז ,)10.5( מבשר ,)9( שגב )7( עדן )4( ואלירז (בת שנה וחצי) - יארר זו מזוודות בקרוב ויגיעו אל ביתם החדש. הם גרו בקריית ארבע, עברו לשדרות לפני שנתיים ועכשיו התאהבו בקיבוץ המעורב. "משך אותנו להצטרף לקהילה מעורבת של דתיים וחילונים. חשנו ניתוק גדול בעם ישראל והרגיש לנו שהכי טבעי ונכון לחיות בקהילה משותפת, בצורה אמיתית ולא בניתוק. כרם שלום פנו אלינו ומבחינתנו זה היה בינגו", אומרת גאולה.

"בספטמבר ביקרנו בקיבוץ פעם ראשונה והתאהבנו. המרחק מאוד הרתיע אותנו, אבל האנשים מדהימים ומעוררי השראה".

לדבריה, היא ובעלה רואים שליחות ציונית במעבר אל כרם שלום: "גם ברמה האנושית מרגיש לנו שיהיה לנו טוב עם האנשים. אנחנו רואים את החשיבות להצטרף דווקא עכשיו ולרומם את הרוח. בכל פעם שאני אומרת לעצמי איך אני אעשה את זה - אני נזכר רת שמבחינתם אין שום מצב ביטחוני, הם חיים חיי שגרה מלאים. הילדים מאוד שמחים ומצפים, והם מחכים בעיניים בורקות".

"קהילה מדהימה"

ליאנה ושמעון פרץ יעזר בו בקרוב את המושב היוקרר תי שבו הם חיים, ויגיעו אל קיבוץ כרם שלום עם חמשת ילדיהם: עדן ,)22( סתיו ,)17( שני ,)16( חן )12( ואביחי .)7( ליאנה מספרת כי ההחלר טה התקבלה יחד עם ילדיה, שתמכו במעבר: "אני והמר שפחה מאוד ציוניים. חשוב לי להשריש לילדים ציונות וערכים, במיוחד בימים אלה, להיות שם ולחזק. אני מעריר צה את האנשים האלה. היינו שם בכמה מפגשים וזו קהילה מדהימה".

ליאנה ושמעון אינם דתיים אבל בכל זאת שמר חים על הקיבוץ המעורב. "יש לי ארבע בנות שמתור כן שלוש ששומרות שבת, ואני מכבדת את זה. היופי בקיבוץ זה ההתחשבות ההר דדית וההבנה". ליאנה גם מתייחסת לטרור העפיפור נים ואומרת: "מי שאוהב את הארץ לא שורף אותה". יעקב לילינטל, יחד עם אשתו חנה ובתו נעם רות, בת שנה ותשעה חודשים, יקבע גם הוא את מגוריו בקיבוץ. "רצינו כבר הרבה זמן לגור ביישוב, ההורים שלי גרים קרוב לכרם שלום והם שמעו על כך. לפני חצי שנה הגענו לכנס ומשם התגר לגלנו. למרות שעכשיו יש הסלמה קטנה, השגרה שם שקטה. זה מקום יפה ופסטורלי שנעים לחיות בו, ובר עזרת השם יהיה יותר טוב".

עוד הוא מוסיף כי "ההתחממות לא העלתה בנו ספקות. האנשים מדהימים. המצב לפעמים לא פשוט ביטחונית, אבל אנחנו רוצים להיות שותפים לפרויקט הזה ומחכים כבר לעבור. יש גם את האתגר החברתי של הקהילה המעורבת, לחיות יחד. זה לא רק האתגר של כרם שלום, זה האתגר של כל עם ישראל. בעזרת ה' אנחנו רק ההתחלה".

יעקב

לילינטל: "יש את האתגר החברתי של הקהילה המעורבת, לחיות יחד. זה לא רק אתגר של כרם שלום, אלא של כל ישראל. בעזרת ה' אנו רק ההתחלה"

 ??  ?? יעקב לילינטל ובתו נעם רות מירושלים
יעקב לילינטל ובתו נעם רות מירושלים
 ??  ?? משפחת רבי משדרות
משפחת רבי משדרות
 ??  ?? חוגגים בכרם שלום
חוגגים בכרם שלום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel