Israel Hayom

טיפול באלצהיימר - עד הבית

מוקד תמיכה טלפוני, שיהיה זמין 24/7 ויאויש על ידי מומחים, ייטיב את איכות הטיפול ● ביקורי בית יאפשרו לחולים להמשיך להתגורר בקהילה ● יו"ר מרכז האלצהיימר: "כך נשפר את איכות חייהם"

- מיטל יסעור בית אור כתבתנו לענייני בריאות

חולי האלצהיימר ובני משפ חותיהם רגילים לשינויים הש ליליים באיכות החיים שכופה עליהם המחלה חשוכת המרפא בהיבטים רבים. כעת, הודות לשירות חדש וחי נמי שמשיקים הביטוח הלאומי והמ רכז לאלצהיימר ברמת גן, יוכלו החו לים להמשיך להתגורר בקהילה ולהימנע מאשפוז.

השירות החדש כולל מוקד תמיכה טלפוני שיהיה זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ואותו יספקו אחות או עובדת סוציאלית, שיתייעצו עם אנשי מקצוע נוספים כגון רופאים, דיאטנים ופיזיותרפי­סטים במידת הצו רך. בכך ייתן המוקד מענה לקשיים היומיומיים העולים בעת הטיפול בחו לה בבית. המוקד יכול להציע גם אפש רות לביקורי בית לפי הצורך של אנשי מקצוע לשם ייעוץ ספציפי. עם זאת, שירות ביקורי הבית יינתן רק למי שגר ברדיוס של כ 30 ק"מ מאזור המרכז.

בעקבות הפנייה למוקד הטלפוני מתקבלת החלטה מקצועית אם לזמן את המטופל למרכז או שאפשר להגיע אליו לביקור בית או להמליץ לו לפ נות לגורם אחר. בכך מאפשר המוקד לחולים להיות חלק מהקהילה, לקבל תמיכה וטיפול רצוף ולהימנע מאש פוז ממושך.

המוקד הטלפוני עונה לפניות מבני משפחתו של החולה או ממטפלים עיק ריים אחרים, ומעניק ייעוץ מיידי למ צוקות המתעוררות לעיתים קרובות בעת טיפול בחולה בבית, בנושאים כגון התנהגות, קשיים במתן טיפול יומיומי ועוד. כך, למשל, אפשר להתייעץ בנו גע לשאלות הבאות: כיצד לנהוג במק רה שבו מטופל מסרב ליטול תרופות, מתנהג באלימות, מגלה סימני דיכאון וכדומה. המוקד הטלפוני נותן מענה גם במקרים הנמצאים על הטווח שבין רפואת חירום דחופה ובין טיפול שב שגרה של קופות החולים.

"המוקד שהוקם כדי לסייע לחולי אלצהיימר המעדיפים להתגורר בבית ולבני משפחותיהם, הוא ייחודי ביש ראל וגם בעולם", ציין יו"ר מרכז האל צהיימר, פרופ' מיכאל דוידסון, "בדרך זו נוכל לשפר ולייעל את הטיפול בחו לי האלצהיימר המתגוררים בקהילה, ובכך להיטיב את איכות הטיפול ומ ניעת הידרדרות המחלה אצלם, וזאת תוך שיפור איכות החיים שלהם ושל בני משפחותיהם". מספר הטלפון של המוקד: 03-5599333

 ??  ?? שירות ייחודי בישראל ובעולם
שירות ייחודי בישראל ובעולם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel