Israel Hayom

"אני מתגעגע מאוד לכספי"

זאזא פאצ'וליה, הגאורגי של גולדן סטייט, לא שוכח את הפורוורד שנחתך: "כדורסל זה זמני, חברות זה לכל החיים", אמר לשליח "ישראל היום" לסדרת הגמר

- שרון קינן סן פרנסיסקו

אם הנסיבות היו מסתדרות להן כמו שצריך - ובק ריירת האן.בי.אי הראויה להערכה של עומרי כספי נראה שהן אף פעם לא באמת מסתדרות כמו שצריך - סדרת הגמר הנוכחית היתה פוגמת בשנתם של ישרא לים רבים יותר.

שלוש שנים לאחר שהיריבות בין קליבלנד לגולדן סטייט נחנכה בה פסד של דיוויד בלאט, לא היה חסר יותר מדי כדי שהיא תסתיים בני צחון של כספי - ולעזאזל הפרובי נציאליות. במקום, הפורוורד נותר כפרט טריוויה בלבד, זיכרון די רחוק מעונה סדירה שהספיקה להישכח.

אלא אם כן שואלים את זאזא פאצ'וליה. "אה, אח שלי", הוא משגר בלי להתבלבל את שתי המילים בעברית שה פכו להמנון החברות הבלתי רשמי בינו לבין הישרא לי. "אני מתגעגע אליו מאוד", הוא אומר ל"ישראל היום", "הוא היה נהדר ואני לא סתם אומר. גם שחקן כדורסל טוב וגם אדם טוב. ובסוף הכל מתחיל מזה".

פלייאוף ראשון אחרי תשע שנים בליגה, שלא לדבר על סדרת גמר, היו אמורים להיות תמורה ראויה על קריירה יציבה מאוד באן.בי.אי, אבל הקרסול של כספי וקווין קוק חשבו אחרת. ואיכשהו, למרות הכל, נראה שגם מכאן הוא יוצא עם המלצה חמה למעסיק הבא - ולשחקני רוטציה מסוגו של כספי מדובר בכלי היש רדות הכרחי. "הוא היה חבר חשוב בחדר ההלבשה", מספר פאצ'וליה, "בחיים לא מאחר לאימון, עובד קשה. ככה אתה מסגל לעצמך תר בות מנצחת. חבל שהוא סיים ככה".

"האמת שדיברנו אתמול, אנחנו משוחחים לעיתים קרובות", מו סיף הגאורגי, "היה לנו קשר טוב, גם בין בני המשפחה שלנו. ישראל וגאורגיה הן סוג של שכנות, תמיד היו יחסים טובים בין שתי המדינות. כנראה יש לנו משהו במשותף. כדו רסל זה בסופו של דבר משהו זמני - אתה משחק כמה שנים וזהו - אבל חברות זה משהו לכל החיים. בגלל זה אני שמח שיצא לי להכיר את עומרי".

בניגוד לפלייאוף הקודם, פאצ'וליה מע ביר את הקמפיין הנו כחי בעיקר על הספסל, משלם את מחיר היעלמות הסנטרים במציאות של סמול בול הולך ומחריף. בגיל ,34 לאחר 15 שנה בליגה, הוא יודע שבקרוב יפנה את הבמה לממשיכי דרכו האירופאים. "ראיתי את לוקה דונצ'יץ' משחק ביורובאסקט. הוא מוכשר מאוד. אני מחכה שהוא יגיע לכאן ויראה מה הוא יכול לעשות באן.בי.אי. אני בעדו בגלל שאנח נו מייצגים את אירופה. אני מק ווה שזה ימשיך לפתוח את הדלת לאירופאים נוספים".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? כספי בימים יפים יותר. "היה חבר חשוב בחדר ההלבשה"
צילום: אי.אף.פי כספי בימים יפים יותר. "היה חבר חשוב בחדר ההלבשה"
 ??  ?? פאצ'וליה עם תומפסון
פאצ'וליה עם תומפסון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel