Israel Hayom

ליברמן על טרור העפיפונים: "נסגור את כל החשבונות עם חמאס והג'יהאד האסלאמי"

חמאס סימן את היום, "יום הנכסה", כמועד לחידוש ההפגנות האלימות, אך החליט לדחותן ליום שישי ● צה"ל מתגבר כוחות, חיילים יוכנסו ליישובים צמודי גדר

- ניקי גוטמן, דניאל סיריוטי, אריאל כהנא ומתי טוכפלד

לאחר שבוע מתוח ברצועת עזה, מתכוננים בצה"ל ל"יום הנכסה", ואת עיקר ההפגנות שו מרים בחמאס ליום שישי, אף על פי שמלכתחילה היום צוין על ידי חמאס כמועד לחידוש ההפגנות האלימות.

במסגרת האירועים צה"ל מתג בר כוחות ויוכנסו מחלקות חיילים ליישובים צמודי הגדר. הצפי הוא שהפלשתינים יגיעו לגדר היום בש עות הצהריים, תוך פעילות מצומ צמת יחסית: תהלוכות של כלי רכב ועצרת לזכרה של ההרוגה הפלש תינית, הפרמדיקית רזאן אלנג'אר. בצה"ל מעריכים כי כ 5,000 מפגינים צפויים להגיע לשישה מוקדים ברחבי הרצועה ובצה"ל מתכוננים לאירועים אלימים, ובהם ניסיונות הגעה לגדר, זריקות אבנים, ניסיונות להכנת מט עני צינור על הגדר ושליחת עפיפו ני תבערה. עיקר ההפגנות צפויות כאמור להיות ביום שישי ובחמאס מתכננים הגעה של יותר מ 40 אלף איש למרחב הגדר.

בתוך כך, ההצתות מעזה נמש כות. אתמול פעלו לוחמי האש בכמה שריפות שנגרמו מעפיפוני תבערה, והגדולה שבהן היתה ביער בארי. מו קדים נוספים נרשמו באזור מכללת ספיר וסביב תחנת הרכבת בשדרות. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "צריך להיות ברור שאנחנו לא מוכנים לקבל את שגרת העפיפו נים. נפעל בהתאם לאינטרס היש ראלי בזמן ובעיתוי הנוחים לנו. נס גור את כל החשבונות עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי".

"החקלאים יפוצו בהקדם"

גם שר האוצר משה כחלון התייחס לכך ואמר כי הוא מעריך שהנזק הכלכלי עומד על כ 5 מיליון שק לים. כמו כן, הוא ציין כי החקלאים יקבלו מקדמות של 50% מגובה הנזק המשוער והבטיח כי "היתר יטופל במהירות האפשרית, ללא עיכובים". בלשכת רה"מ נערך אתמול דיון בנושא ואף הועלתה הצעה למתן פתרון לבעיה באמצעות להט האוויר הנפלט ממנועי הסילון של מטוסי קרב, אך הצעה זו נפסלה. "זו בעיה חדשה ואנו מתמודדים איתה בשלוש דרכים: סיכול, פיצוי ותגמול", אמר אתמול נתניהו.

 ?? צילום: דני בן דוד, יערן קק"ל ?? נזקי טרור העפיפונים, אתמול בעוטף
צילום: דני בן דוד, יערן קק"ל נזקי טרור העפיפונים, אתמול בעוטף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel