Israel Hayom

על הכוונת: איראן

רה"מ הגיע לאירופה עם מטרה ברורה: להגביר את ההתנגדות לתוכנית הגרעין ● הקנצלרית מרקל הצהירה: נפעל להוצאת איראן מאזור הגבול הסורי עם ישראל ● מכה לכלכלת איראן: יצרנית הענק של פיג'ו וסיטרואן השהתה את פעילותה במדינה מחשש לסנקציות אמריקניות

- אריאל כהנא עם פמליית רה"מ באירופה

ראש הממשלה בנימין נת ניהו, שיצא אתמול לביקור מדיני באירופה, כבר השיג את אחד מיעדיו. בפגישה עם קנצלרית גר מניה אנגלה מרקל בברלין היא אמרה: "יש להשתמש בהשפעתנו בצורה שתדחוף את איראן בחזרה, במיוחד מאזור הגבול עם ישראל אך גם תדחוף אותה חזרה מנוכחותה באופן כללי באזור". הפגישה שהיתה באווירה טובה וכללה הומור, עסקה ברובה בסו גיה האיראנית, כפי שהקדים נתניהו לומר בטרם המריא מישראל: "אפגש עם שלושה מנהיגים )מרקל, עמנואל מקרון ותרזה מיי, א"כ( ואעלה שני נושאים - איראן ואיראן. יש להמשיך ולהעצים את הלחץ על איראן נגד תו כנית הגרעין. הנושא השני הוא בלימת התוקפנות של איראן באזור, בעיקר הניסיונות לתקוף אותנו מסוריה. אני מקווה לגבש מדיניות מסוכמת".

מרקל ציינה כי היא חלוקה עם נת ניהו במספר היבטים הנוגעים למא בק באיראן, ובראשם הפרישה מהס כם הגרעין. "גרמניה לא ביטלה את הסכם הגרעין אבל אנו תמימי דעים שההשפעה האזורית של איראן מדאיגה גם עבור הביטחון של ישראל", אמרה.

לדבריה, "אנו מסכימים שסוגיית השפעתה האזורית של איראן היא סו גיה מדאיגה מאוד, במיוחד בכל הנוגע לביטחונה של ישראל ומסיבה זו אנחנו סבורים שיש לנקוט כל מאמץ מדי ני כדי לתת מענה לתוכנית הטילים הבליסטיים, לפעולות איראן בתימן ולנוכחותו של צבא איראן בסוריה".

כמו כן, היא נענתה לבקשות נוספות שהציג נתניהו: היא קראה לסבא"א לפתוח בחקירת ממצאי "הארכיון הג רעיני" של איראן והכריזה על חידוש המפגשים הבין ממשלתיים בין גרמניה לישראל לאחר הפסקה של שנתיים.

רה"מ נתניהו התייחס גם בדבריו הפומביים בעיקר לסוגיה האיראנית: "האתגר הגדול ביותר שניצב בפני העולם המתורבת הוא הסכנה ממדינות אסלאם קיצוניות שדבקות בדרך הט רור ושואפות להשיג נשק גרעיני. רק אתמול אמר שוב מנהיג איראן חמינאי שישראל היא סרטן שיש למגר והיא תמוגר מעל פני האדמה".

היום ייפגש נתניהו בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, במטרה לתאם גם עימו את המשך המאבק של ישראל ומדינות אירופה נגד איראן. ההער כה בישראל היא כי בעקבות פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, באירופה ית קשו להמשיך לקיימו, ולכן נתניהו

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel