Israel Hayom

דיווח: "המוסד חיסל בלוב יועצים איראנים שקידמו את תוכנית הגרעין"

- דניאל סיריוטי, כתבנו לענייני ערבים

האם סוכנים של המוסד הישראלי עומדים מאחורי חיסולם של שני יועצים איראנים בכירים בלוב? רשת אל ערבייה דיווחה אתמול כי השניים, שחוסלו בדרום המדינה לפני כמה ימים, היו חלק ממשלחת של בכירים ממשמרות המהפכה באיראן, שה גיעה לאחרונה ללוב במטרה לר כוש אורניום לצורך העשרתו לטו בת תוכנית הגרעין האיראנית.

לפי הדיווח ברשת אל ערבייה, שני היועצים האיראנים חוסלו ביריות מטווח קצר על ידי אל מונים חמושים שנמלטו מהמקום. זאת לאחר שהיו במעקב של סוכ ני המוסד הישראלי בעת שהגיעו מאיראן לתוניסיה ומשם חצו את הגבול ללוב.

עוד נמסר בדיווח כי סוכני המוסד עקבו אחר חברי המשלחת האיראנית ותיעדו פגישות שניהלו היועצים האיראנים בתוניסיה עם בכירים לובים, בניסיון להגיע לע סקת חליפין עם הממשלה הלובית שבמסגרתה טהרן תעניק ללוב סיוע צבאי, ובתמורה תאפשר הממשלה הלובית לאיראנים לרכוש אורניום הנכרה במכרות בלוב. כמו כן נטען כי טהרן משקי עה משאבים רבים על מנת להשיג גישה למכרות האורניום בלוב בא

לפי הדיווח באל ערבייה, היועצים ביקשו לקדם עסקה שבמסגרתה איראן תעניק סיוע צבאי ללוב, וזו תמכור לה אורניום שנכרה בשטחה

מצעות הפעלת מליציות שיעיות פרו איראניות בתחומי לוב, שע דיין סובלת מחוסר יציבות שלטונית וביטחונית מאז הדחתו של הרודן קדאפי, שהוצא להורג בידי אנשיו שביצעו בו לינץ'.

בדיווח הביאו גם את דבריהם של מקורות בכירים בלוב, שלפיהם היועצים שחוסלו היו אחראים למערך התיאום הביטחוני בין בכירי תוכנית הגרעין באיראן לבין בכירי הממשל בלוב והמליציות הפרו איראניות בלוב, שעליהן הוטל להוציא לפועל את העברת האורניום שנכרה בלוב לאיראן, לצורך העשרתו.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel