Israel Hayom

אותה שבועה, 70 שנה

נשבעים מחדש אמונים לצה"ל ● בשנת 1948 התכנסו ברמת גן חברי פורום מטכ"ל ונשבעו אמונים לצבא שרק הוקם בפני ראש הממשלה בן גוריון ● 70 שנה אחר כך עשו זאת חברי הפורום הנוכחי

- כתב "ישראל היום"

נשבעים מחדש את שבועת האמונים לצה"ל: הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שהדמות הנערצת עליו ביותר היא דוד בן גוריון, חידש אתמול את מעמד השבועה לצה"ל של בכירי צה"ל בשנת 1948 לראש הממשלה ושר הביטחון הראשון דוד בן גוריון. ב72 ביוני ,1948 כ' בסיוון התש"ח, השביע דוד בן גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון. את ראשי האגפים במטה הכ ללי והמפקדים הראשיים לצבא ההגנה לישראל. למחרת, כ״א באייר התש״ח, הושבעו כלל חיילי וחיילות צה״ל. את מול, 70 שנה אחרי, ציינו חברי פורום המטה הכללי את מעמד השבועה וחידשו את חתימתם על השבועה.

השבועה התקיימה ב"גבעה" ברמת גן, בה ישב המטכ"ל הראשון של צה"ל. היום, נמצא שם בית הספר "בן גוריון", המעביר לתלמידיו את סיפור המור שת של המקום. חברי פורום המטה הכללי הצטלמו אתמול במקום ההיס טורי שבו הצטלם פורום המטכ"ל הרא שון של מדינת ישראל לאחר השבעתו. הרמטכ"ל איזנקוט אמר באירוע: "שבעה עשורים חלפו מאז התכנסו חברי הפיקוד העליון במקום שבו אנו נמצאים כעת ונשבעו לראשונה שבועת אמונים לצבא ההגנה לישראל. אותן מילות השבועה נישאו ביום שלאחר מכן על ידי כל חייל וחיילת. על אותו הנוסח חתמנו אנו לפני רגעים ספורים, כאות למ חויבות ארוכת השנים וחסרת הפשרות של צה״ל למדינתו. מחויבות העומ דת עד היום בבסיסו של צה״ל כצבא עם ממלכתי. מאז השבעת צה״ל בכ"א בסיוון תש״ח, חוזרת השבועה ומהדה דת בבסיסי צה״ל השונים, באנדרטאות וברחבת הכותל המערבי.

"היא נאמרת בקולות מגוונים אך נש מעת כקריאה אחידה, המחייבת כל אחד מחיילינו לפעול באומץ לב ובמסירות, בדבקות במטרה ומתוך הכרה בחשיבות משימת ההגנה".

בתו של הרמטכ"ל הראשון יעקב דורי ז"ל, איתנה פדן, נכחה בטקס ואמרה: "ב ,1949 לאחר כל הניצחו נות למיניהם, אמר אבי הרמטכ"ל: 'מה זה מפקד טוב?', עליו להגשים בחייו היומיומיים את ערכי היושר והצדק, בכל הופעתו עליו לשמש מופת לאנשיו ולערכים האלה בנוסף על היותו בעל ידיעות מבוססות ומצוינות במקצועו".

 ?? צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון צילום: דו"צ ?? חברי פורום מטכ"ל 1948 חברי פורום מטכ"ל 2018
צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון צילום: דו"צ חברי פורום מטכ"ל 1948 חברי פורום מטכ"ל 2018
 ?? צילום: קוקו ?? הרמטכ"ל איזנקוט חותם
צילום: קוקו הרמטכ"ל איזנקוט חותם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel