Israel Hayom

מסתמן: חוק עידוד השקעות הון יורחב גם לחקלאות מחסור חמור בעובדים בענף ההסעדה: "מעדיפים לשבת בבית"

- אילן ליזרוביץ

אריאל ויטמן

לראשונה זה 20 שנה יתוקן חוק עידוד השקעות הון בענף החקלאות, שייטיב עם היצואנים החקלאיים, ויסייע להם להתחרות בשווקי העולם.

בחוק לעידוד השקעות, השינויים העיקריים טמונים בשלושה נושאים. ראשית, השוואת תנאי הטבות המס המוחלות על היצוא החקלאי לאלו המוחלות על היצוא התעשייתי. הטבות אלה יחולו על עסק חקלאי שמייצא לפחות 25% מהייצור החקלאי שלו, בדומה לחוק עידוד התעשייה.

הנושא השני הוא הכללת מענקים במסגרת החוק. למשל פטור ממע"מ, גם כשאינו לפי אזורי הפיתוח ובהצ תאם לשיעור המענק הנקוב בחוק. זאת בהתאם להחלטות ממשלה, כמו קידום רפורמה בענף הביצים, הרפורמה במצ דגה, או מענקים מהסכם המים, שבכל אלו שיעור המענק גבוה משיעור המצ ענק המצוין בחוק.

הנושא השלישי הוא הגדלת שיצ עורי המענק ההיסטוריים שהיו רשוצ מים בחוק באזור עדיפות לאומית א' - מצ%02 ,25%צל ובאזור עדיפות לאומית ב' מצ%01 ,20%צל לפי מפת אזורי עדיפות משרד החקלאות.

"פותרים עוול"

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי "אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים הישראלים, כפי שמתנהל מערך היצוא של מדינת ישראל. היצוא החקלאי אינו יוצא דופן".

הוא הוסיף כי "אנו פותרים עוול של כצ02 שנה שבו לא היה כל תיקון לחוק וחקלאים שייצאו תוצרת חקלאית לא קיבלו כל הטבת מס. אני מברך על הצעד החשוב הזה".

ענף ההסעדה, המעסיק כצ51 אלף עובדים, סובל ממחסור קבוע של 15-10 אחוזים בכוח האדם, כך מעריך סטיבן לובל מחברת הייעוץ .LTD

"אנשים מעדיפים לשבת בבית ולקבל דמי אבטלה מאשר לעבוד ולהתפרנס מעבודת כפיים", סיפר רן כצמן, מנכ"ל חברת ההסעדה "עידית". לדבריו, "כבר חצי שנה אנחנו מחפשים 300 עובדים ולא מוצאים. אמנם השכר לא גבוה, אבל אנחנו מציעים תנאים נלצ ווים טובים".

 ??  ?? שר החקלאות אורי אריאל
שר החקלאות אורי אריאל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel