Israel Hayom

המהפך של גריפין

בניגוד לעונה הסדירה ולגרסה הדהויה של עצמו, אריק גריפין פורח בפלייאוף עם 22 נק' בממוצע ● הערב הוא ינסה לעזור לחבריו לכפות משחק חמישי בחולון

- יעקב מאיר

מי יזכור שג'יימס העמיד הלילה 16 פעמים את חבריו לזריקות פנויות מה שלוש ורק חמש מהן נכנסו 31) אחוזים(, כשהמילים שסיפק במסיבת העיתו נאים אחרי המשחק לא באמת מאפש רות לייצר סיפור שונה מזה שמלווה את ג'יימס מאז שעבר למיאמי. "הסיכויים היו נגדי מאז שהייתי בן 5 או ,"6 אמר לקראת המעבר של הסדרה לקליבלנד בלילה שבין רביעי לחמישי, "זה נראה שאני מגיע לכאן ומספר לכם את זה כל הזמן".

באופן מעט סמלי, לברון עקף במ שחק את קארים עבדול ג'אבר ונצ מד לג'רי ווסט במקום השני של קלעי בהכנה למשחק, לא הצליח להתמודד עם 3,500 האוהדים האדומים שמילאו לבדם את אולם הדרייב אין בפעם הרא שונה מאז הקמתו )אוהדי אשדוד לא הגיעו למשחק(.

מקניל ,(20) מקי (11) ולימונד (13) התקשו להישאר אדישים לאווירה המ חשמלת והתעוררו אחרי ההפסקה. גם הנקודות בסדרות הגמר עם 29 נק'. אף אחד לא הפסיד יותר גמרים מווסט ,(8:1) בעוד לברון נמצא בדרך להפ סד השישי שלו .(5:3) הראשון מתנוסס רפי מנקו (10) המשיך ביכולת הנה דרת משני המשחקים האחרונים, ול מרות מאמצים עילאיים של סק הנרי (17) וקצת דפיקות לב בדקות הסיום, הפועל ת"א רשמה עוד רגע היסטורי בתולדותיה.

מכבי אשדוד נשארה עם המחמאות על עונה נפלאה במושגים שלה. נמ מעל לוגו האן.בי.אי, השני כותב בי מים אלה פרק חדש בתולדות ההפסדים ההרואיים. כי אם כבר להפסיד, לפחות שתהיה מורשת. רוד לוי ואדם אריאל שימשו דוגמה לכל שחקן ישראלי איך מקבלים דקות והזדמנויות, סק הנרי הביא לב גדול וג'ראלד לי השתמש באינטליגנצ­יית המשחק שלו וההתמצאות בצבע כדי להפוך לאחד הגבוהים היעילים בלי גת העל. עכשיו רק צריך לדאוג להמשכיות. כששרון דרוקר הגיע להפועל אילת בנובמבר הוא הבין מייד שחסר לו שחקן איכותי בצבע. חודשיים אחר כך נחת אריק גריפין, שבעונה שעברה הצטיין בגלבוע/ גליל עם 14.9 נק', 7.1 ריב' ו 1.8 חסימות בממוצע למשחק.

דרוקר קיווה לקבל את אותה התפוקה, אבל בפועל קיבל גרסה דהויה של השחקן. גריפין נראה בעונה הסדירה כמו הצל של עצמו וסיפק ממוצעים נמוכים בצורה מש מעותית מהעונה שעברה - 9.2 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו 0.9 חסימות. כפועל יוצא מכך הוא פתח בחמישייה רק פעם אחת ב 18 משחקים.

בזמן השביתה כבר קנו לו כרטיס טיסה, והשחקן כבר ארז את המזוודות לקראת חזרה לארה"ב. אלא שאז המנהלת ואר גון השחקנים הגיעו להבנות, וגרי פין נראה מצוברח. לא היה לו חשק להישאר בישראל. באילת מספרים כי דרוקר ישב איתו לשיחה באר בע עיניים, ומאז הם קיבלו שחקן אחר לגמרי.

בשלושת המשחקים ברבע גמר הפלייאוף מול הפועל חולון, גריפין הוא השחקן המצטיין של קבוצתו, ואולי בסדרה כולה. המספרים קפצו ל 22.3 נקודות 50) אחוזים ל ‪75 ,3‬ אחוזים ל (2 ו6.7 ריב' ב 35 דקות.

"היה לו מחסום קטן", מספר דרו קר, "אבל מאז פתיחת הסדרה משהו השתחרר אצלו. מה שהוא מראה בש לושת המשחקים האחרונים זה בדיוק השחקן שרצינו, הגנתית והתקפית. אני גאה בו וגאה במה שהוא עושה".

גם במשחק מס' 4 הערב ,19:00) ספורט 5 לייב(, מול חבורת הג בוהים של דן שמיר, אילת תצטרך את גריפין בשיאו כדי לשמור על הבית ולהעביר את ההכרעה למשחק החמישי בחולון 2:1) לחולון בסדרה(.

גלבוע/גליל תתאושש?

הקבוצה הדרומית תקווה לשחזר את היכולת ההתקפית ממשחק הבית הקודם בסדרה שבו קלעו 100 נקודות - המספר הגבוה ביותר שלהם העונה. בחולון החליטו לשנות ממנהגם ולא לטוס לאילת ביום שלפני המש חק, אלא יגיעו לעיר הדרומית רק היום, שעות ספורות לפני כדור הביניים הרא שון. "הקבוצות מכי רות כל כך טוב אחת את השנייה", אמרו בצוות המ קצועי. "אין מה להראות וידאו לש חקנים וגם לא להתיש אותם. נישן כמו שצריך ונגיע ישירות למשחק". במשחק המאוחר ,21:00) ספורט (5 הפועל ירושלים תפגוש את גל בוע/גליל במשחק הרביעי בסדרה הכי מטורפת שיש, כשהיא מובילה 1:2 ותקווה לסמן ניצחון נוסף בדרך לחצי גמר חמישי ברציפות. סימן שאלה גדול סביב היכולת של החבורה הצעירה של אריאל בית הלחמי להתאושש מההפסד הכואב במשחק האחרון, שבו הם כבר חזרו מפיגור 19 והפסידו בהארכה. אלייז'ה ג'ונסון, שהפתיע את כולם עם 26 נקודות בארנה, שוב יתלבש אצל הצפוניים.

רבע גמר, מש' 4 הפועל אילת הפועל חולון 19:00 ספורט 5 לייב (HD)

 ?? צילום: ‪USA TODAY Sports‬ ?? לסטף קרי יש מטרה אחת: תואר ה MVP של סדרת הגמר
צילום: ‪USA TODAY Sports‬ לסטף קרי יש מטרה אחת: תואר ה MVP של סדרת הגמר
 ?? צילום: אלן שיבר ?? קול. קלע 12 נקודות רצופות ברבע השלישי
צילום: אלן שיבר קול. קלע 12 נקודות רצופות ברבע השלישי
 ?? צילום: עודד קרני ?? גריפין בצבע. "היה לו מחסום קטן", סיפר דרוקר
צילום: עודד קרני גריפין בצבע. "היה לו מחסום קטן", סיפר דרוקר
 ?? צילום: עודד קרני ??
צילום: עודד קרני
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel