Israel Hayom

אפקט ההפתעה

14 שערים, 19 בישולים ותואר השחקן הצעיר הטוב בפרמייר ליג; כל אלו לא הספיקו ללירוי סאנה כדי לקבל זימון לסגל נבחרת גרמניה למונדיאל ● למרות הפציעות, וינסנט קומפאני ומוחמד סלאח יהיו ברוסיה ● פורסמו הסגלים הסופיים לגביע העולם

- דור הופמן עוד ימים

14 שערים ו 19 בישולים היו ללירוי סאנה במנצ'סטר סיטי העונה. לאף שחקן גרמני אין מאזן טוב מזה של הקיצוני בן ה ,21 שגם נבחר לשחקן הצעיר הטוב בפרמייר ליג, אך למרות זאת הוא נשאר מחוץ לסגל נבחרת גרמניה למונדיאל.

ההחלטה של יואכים לב הפתי עה מאוד. "היה קרב צמוד בינו לבין יוליאן ברנדט", הסביר המאמן, שבחר ללכת עם שחקנה של באייר לברקוזן. הנתונים היבשים מחשידים, אך לזכו תו של לב ייאמר שסאנה קיבל הרבה מאוד הזדמנויות להוכיח את עצמו במ דים הלאומיים. הוא אפילו פתח בהרכב במשחק ההכנה האחרון מול אוסטריה, שם בלט הפער בין תפקידו בסיטי לזה שבגרמניה. אצל המאנשפט סאנה נשאב למרכז לעיתים קרובות, ולכן התפוקה שלו דלה ומסתכמת בבישול אחד ואפס כיבושים ב 12 משחקים. אפשר לטעון לבחירה פחדנית של לב, אבל המאמן הוכיח יותר מפעם אחת שהוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה.

הפתעות כמו אי הזי מון של סאנה נדירות ביום האחרון לפרסום הסגלים הסופיים. בדרך כלל, בשלב הזה הכל ברור, והמאמנים רק הופכים את הידוע לפו רמלי. אז כצפוי, ולמרות הפציעה בכתף, מוחמד סלאח נכלל ברשימת 23 השחקנים של מצרים. עם זאת, כוכבה של ליברפול יצטרף לח בריו רק ב 9 ביוני, במטרה להכשירו למשחק השני בבית המוקדם, מול רו סיה, עשרה ימים מאוחר יותר.

דילמה דומה היתה למאמן בל גיה רוברטו מרטינס, אך גם הספרדי בחר לקחת את וינסנט קומפאני על אף פציעה שספג במשחק ההכנה מול פורטוגל. מי שנשאר בחוץ הוא כרי סטיאן בנטקה, במה שעשוי להיחשב להפתעה מסוימת, אך מבט על רשימת החלוצים שכוללת את רומולו לוקאקו, דריס מרטנס ומישי מאטשוואי מס ביר מדוע עדנאן יאנוזאי המגוון הועדף על פניו.

בפרו המתינו לפאולו גררו עד הרגע האחרון, וההמתנה השתלמה. הח לוץ, שהשעייתו בוטלה השבוע, כבש צמד ב 0:3 על סקוטלנד ונכלל בסגל הסופי של המא מן ריקרדו גארקה. מי ששילם את המחיר ונ שאר בחוץ היה סרחיו פניה. "זה הרגע הקשה בחיי", אמר שחקנה של גרנאדה, שלבטח מבין שברגע שגררו חזר לא נותרה למאמן ברירה.

למאמן מקסיקו חואן קרלוס אוסוריו היו הרבה ברירות, אך בסופו של דבר הוא בחר לזמן את רפא מארקס לרו סיה, שם הוא צפוי להשתוות ללותר מתיאוס ולבן ארצו אנטוניו קראבאחל כשלישי שמשחק בחמישה מונדיאלים. הכללתו בחוליית הקישור, ולא בהגנה, מרמזת שלשחקנה בן ה 39 של אטלס צפוי תפקיד משני בלבד.

אדווין קרדונה הקולומביאנ­י היה חותם על זה, אבל קשרה של בוקה ג'וניורס ובורג מרכזי במסע של קו לומביה למונדיאל נותר מחוץ לסגל של חוסה פקרמן, שוב. ב ,2009 בת חילת הקריירה, פציעה מנעה ממנו לקחת חלק באליפות העולם עד גיל .17 ב 2011 קולומביה אירחה את המונדיאל עד גיל ,20 אך המאמן דאז אדוארדו לארה החליט לוותר עליו במהלך שגרר ביקורות רבות. בברזיל 2014 היה צעיר ונשאר בחוץ, וגם עכשיו, אחרי שכבש שלושה שערים חשובים במוקדמות, הוא יראה את הגביע העולמי מהבית. בגזרת ה"ישראלים", וידאר קיארטנסון רשמית מחוץ לסגל איסלנד, ונציגי ליגת העל היחידים ברוסיה יהיו ג'ון אוגו בניגריה ופרדראג ראיקוביץ' בסרביה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? תמונתו של סאנה מוסרת ממוזיאון הכדורגל הגרמני בדורטמונד
צילום: אי.אף.פי תמונתו של סאנה מוסרת ממוזיאון הכדורגל הגרמני בדורטמונד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel