Israel Hayom

תוכנית חיסכון

בית"ר ירושלים מקצצת: מנהל הקבוצה, היועץ המנטלי ואחראי הלוגיסטיקה פוטרו כדי לחסוך כחצי מיליון שקלים בתקציב ● הפועל ת"א: רפואה רוצה את הירש, פערים גדולים מול ראדי ● נפסלה מועמדותו של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות

- שי ארצי וזאב קליין

הקיצוצים האחרונים במצבת כוח האדם בבית"ר ירושלים אמורים לחסוך למועדון כחצי מיליון שקלים בעונה הבאה, שכידוע הולכת להיות עונה פיננסית. זאת לאחר שהצהובים נפרדו ממנהל הקבוצה אלי מנצור, מהיועץ המנטלי יגאל הלל, וכן מהאחראי ללוגיסטיקה חנן קהלו.

על פי גורמים בבית"ר, הפרידה מאנשי הצוות והניהול, בדגש על הלל וקהלו שהיו ממקורביו של הבעלים אלי טביב, מעידים על כך שאלי אוחנה קיבל לידיו את כל הסמכויות ושכל ההחלטות מתקבלות על ידיו. למרות הדברים האלה, חשוב לציין כי טביב מעודכן כל העת בנעשה בקבוצה, ובדברים הקשורים לנושאים כספיים הוא גם מעורב.

בפן המקצועי, למרות שהיה נראה כי דייויד בויסן בדרך החוצה מהבירה, יתכן כי הקשר היהודי־דני יקבל הזדמנות נוספת מהמאמן החדש גיא לוזון, שמעוניין לראות אותו בכמה אימונים לפני שיחליט לגביו. לוזון, כידוע, רוצה להשאיר את מרסל הייסטר, ובמועדון טוענים כי רק אם תתקבל עליו הצעה של כחצי מיליון יורו ומעלה הוא יימכר. "גיא רוצה ומקווה שרוב הסגל יישאר", אמרו בבית"ר.

בתוך כך, דויד מרטן מונה אתמול לעוזרו של לוזון. מרטן, שהחל את הקריירה כמתורגמן של מאמן נבחרת ישראל לשעבר, לואיס פרננדס, עבד בבלגיה ובאנגליה תחת לוזון. בהמשך כיהן לתקופה קצרה כמאמן של הפועל ירושלים, והעונה שימש עוזר מאמן בהפועל עכו.

הפועל תאחר את הרכבת?

למרות שהפועל ת"א החליטה לא לממש את האופציה על שחר הירש, המאמן קובי רפואה מעוניין להמשיך את ההתקשרות עם החלוץ והעביר מסר בנושא לשחקן ולהנהלת המועדון. "שחר יצטרך קצת לחכות, אבל קובי לא רוצה לוותר עליו", אמרו בהפועל.

בנוגע למהראן ראדי, עדיין ישנם פערים גדולים בין הצדדים, אך בהפועל לא מתכוונים להרים ידיים וייתכן שיגישו לקשר הצעה נוספת. בסביבתו של ראדי, שמחוזר על ידי קבוצות נוספות בליגת העל, הזהירו אמש: "רק שהפועל לא תאחר את הרכבת".

בתוך כך, האדומים ממתינים לסיכום בין ז'אורז'יניו לבית"ר ירושלים בנוגע לשחרורו, על מנת שיוכלו להחתים רשמית את הברזילאי, שתנאיו נסגרו לאחרונה מול סוכנו.

הפועל ב"ש. חן עזרא חתם לשנתיים והפך לרכש הראשון של האלופה. בב"ש בודקים גם אופציות של חיזוק זר, אך לא יתקדמו בגזרה הזו עד שלא יגיעו להבנות על פרידה מאיסאק קואנקה ותומאש פקהארט, שלא נמצאים בתוכניות.

מכבי נתניה. שובל גוזלן בן ה־42 חתם בקבוצה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות בקבוצה, שרכשה את כרטיס השחקן שלו מעירוני ק"ש. גם המגן דודי טוויטו מהפועל עפולה חתם לעונה עם אופציה לשנתיים נוספות, אחרי שסיכם את תנאיו לפני תקופה ארוכה.

מכבי ת"א. אמנם הקבוצה מחפשת בימים אלה בלם זר במקומו של ז'אן סילבן באבין, אך במקביל הודיעה אתמול כי מייקל צ'ילאקה, בלמה בן ה־81 של מכבי קביליו יפו, חתם לשלוש עונות עם אופציה לשנתיים נוספות. צ'ילאקה, שהיה במעקב של הצהובים כמעט שנה, מיועד לשחק בקבוצת הנוער.

ההתאחדות לכדורגל. הוועדה לכשירות מועמדים, שבה חברים השופטת בדימוס אסתר דודקביץ, השופט בדימוס אלון רום ורו"ח אמיר חייק, לא אישרה את מועמדותו של שינו זוארץ לכהונה כיו"ר ההתאחדות, בשל זיקתו למכבי פ"ת. זוארץ עצמו טרם החליט אם לערער על ההחלטה.

מירי רגב תצטלם עם מסי?

דיון סוער התקיים אתמול בוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא משחק הידידות של נבחרת ישראל מול ארגנטינה במוצ"ש הקרוב. יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ', שזימנה את הדיון לאחר שמבקר המדינה השופט יוסף שפירא הודיע שיבדוק את פרשת "הקצאת הכרטיסים למקורבים ולעובדים במשרד התרבות", סיפרה בדיון ש"בכיר במשרד התרבות טוען שתמיכת המדינה במשחק הותנתה בנראות גבוהה לשרת התרבות מירי רגב במסיבת העיתונאים ובלחיצת ידיים עם לאו מסי".

ראש מטה מנכ"ל משרד התרבות גיא ענבר הכחיש ("שקר וכזב") והטען שהדרישות של רגב היו שהכרטיסים יימכרו במחיר "שווה לכל נפש", ושחלקם יחולקו לפריפריה ולעוטף עזה. ענבר הוסיף כי בשל ה"עליהום התקשורתי" על עובדי המשרד, הם ויתרו על 200 הכרטיסים שהוקצו להם למכירה. "משהו כאן מאוד מסריח", אמרה יחימוביץ', שתהתה אם 2.7 מיליון השקלים ששילמה המדינה לטובת קיום המשחק היו תוספת 1.5-1־ל מיליון שהגיעו מתקציב הספורט, ונציג אגף התקציבים הכחיש.

נציג חברת "קומטק" שמארגנת את המשחק, עו"ד יורם ראבד, הודה כי לצי־ בור הרחב הוצאו למכירה רק 11 אלף כרטיסים מתוך 30 אלף .)37%( לטענתו, 19 אלף הכרטיסים הנותרים התחלקו כך: 7,700 כרטיסים להתאחדות לכדורגל, מתוכם 1,200 כרטיסים בחינם והשאר במחיר מלא. מתוך 6,500 הכרטיסים שיועדו למכירה דרך ההתאחדות, 5,000 מיועדים למנויי הנבחרת 1,500־ו לשחקנים, אנשי ההתאחדות וספונסרים. "קומטק" עצמה הפיצה 2,000 כרטיסים לתושבי הפריפריה ו־005 לתושבי עוטף עזה. חברת הביגוד "פוקס" רכשה 2,000 כרטיסים להפצה לילדים מהפריפריה, 7,000־ו כרטיסים הופצו לנותני החסויות של המשחק - מתוכם 4,200 לשופרסל.

עוד נחשף בדיון כי עיריית ירושלים ביקשה 500 כרטיסים אחרי שהמעבר לבירה הוביל לכך שהמארגנים קיבלו את השימוש באצטדיון טדי ללא תמורה. "זה לא משחק כזה חשוב, כך שהדרמה סביבו גדולה מדי", היתמם בדיון מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, "במשחקי נבחרת אין את הביקוש הזה לכרטיסים".

 ?? צילום: אלן שיבר ?? טביב ואוחנה. הבעלים מעודכן כל העת בנעשה בבית"ר
צילום: אלן שיבר טביב ואוחנה. הבעלים מעודכן כל העת בנעשה בבית"ר
 ??  ?? מסי ומעריץ. בקרוב עם השרה?
מסי ומעריץ. בקרוב עם השרה?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel