Israel Hayom

כגודל הציפייה גודל האכזבה הביטול - בלחץ פלשתיני נכנעו לטרור: "בוטל המשחק נגד ארגנטינה"

בכלי התקשורת בארגנטינה פורסם אמש כי הנבחרת לא תגיע למשחק הידידות מול ישראל באצטדיון טדי √ הסיבה העיקרית היא ההפגנות הפרו פלשתיניות שהתקיימו אתמול מחוץ לאימון ה"אלביסלסטה", והעתקת המפגש מחיפה √ בכירים בסביבת נתניהו תקפו את מירי רגב: "למה היה צריך להזיז את

- דור הופמן ואריאל כהנא

ההתאחדות בארגנטינה הודיעה: לא נגיע √ ביקורת בסביבת רה"מ על מירי רגב: "בשביל מה היה צריך להתעקש על העברת המשחק לבירה?" √ עמ' √ עדכונים באתר ובאפליקציה

משחק הידידות המדובר בין ארגנטינה לישראל, שעתיד היה להתקיים בשבת באצטדיון טדי, בוטל. על פי דיווחים בארגנטינה, המחאות הפרו פלשתיניות שליוו את אימוני הנבחרת והאיומים שקיבלו חלקם היו הקש ששבר את גב הגמל.

חורחה סמפאולי ושחקניו לא רצו לקיים את המשחק הזה מהרגע הראשון, והמאמן אפילו התבטא בנושא לפני שבוע כשאמר: "אני לא מחליט מי משחק ואיפה, אבל ברור שהיינו מעדיפים לוותר על זה ולהישאר בברצלונה". עם זאת, הפן הכלכלי והיחסים בין נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי לראש הממשלה בנימין נתניהו, הובילו בסופו של דבר לחתימת הסכם על קיום המשחק. תחילה דובר על אצטדיון סמי עופר בחיפה כמי שיארח אותו, אך בעקבות לחץ פוליטי הוא הועבר לירושלים.

דווקא כשנדמה היה שסאגת מכירת הכרטיסים התפוגגה, הגיעה אמש הידיעה ששמה סוף לטלנובלה ארוכה ומייגעת. ארגנטינה לא תגיע לישראל, וכעת היא מנסה למצוא יריבה חלופית שתשחק מולה בברצלונה, קצת יותר משבוע לפני שהיא פותחת את משחקיה בגביע העולמי מול איסלנד. עכשיו נראה מה תהיה התגובה של שרת הספורט, שהיתה הגורם העיקרי להזזת המשחק מחיפה לירושלים.

בלשכתו של ראש הממשלה, בני מין נתניהו, התכנסו כדי לטכס עצה. בכירים בסביבת נתניהו תקפו קשות את השרה מירי רגב על העברת המש חק לירושלים ושאלו: "בשביל מה היה צריך את זה?".

גם העייפות היא פקטור

סאגת הכרטיסים והשופרסל, הכר טיסים לעובדי משרד הספורט ומקורבי ההתאחדות, והעובדה שלנבחרת יש ראל אין מאמן קבוע כבר יותר מחצי שנה, הצליחו להשכיח את זה שבמש חק הראווה/הכנה/ידידות/מה שזה היה אמור להיות במוצ"ש, יש גם יריבה.

בעיקרון, היא מוגדרת כרגע כ"לאו מסי" בלבד, משל היה ג'סטין ביבר בד רכו להופעה בפארק הירקון, אבל במ ציאות מדובר בסגנית אלופת העולם ארגנטינה, שבעוד קצת יותר משבוע תפתח את משחקיה בגביע העולמי מול איסלנד במוסקבה. אם חשבנו שאצלנו יש בלאגן סביב המפגש החגיגי הזה, אז בארגנטינה ממש לא ששים לטוס לי רושלים בשיא ההכנות, רק כדי לפגוש מדינה שרעבה למספר 10 ואופוזיציה שמתנגדת נחרצות למהלך.

"אז מה, אתם נוסעים לשחק בחיפה?" שאל בשבוע שעבר נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי את שחקני הנבחרת. אלה, שהבלבול מלווה אותם מאז שמעו על המשחק, הביטו אחד על השני בחוסר ודאות. אלא שבמקרה הזה, מאקרי טעה.

קביעת מיקומו של המשחק היתה סאגה מייגעת, טבולה בפוליטיקה דביקה. בסופו של דבר אצטדיון טדי נבחר לארח את בני המזל שהשיגו כר טיסים, ואת חסרי המזל שנקלעו לערב הזה בגלל הרבה סיבות שאף אחת מהן אינה מקצועית.

"נמצא 70 קילומטר מעזה"

"הייתי מעדיף לשחק בברצלונה", הודה כאמור מאמן ארגנטינה חורחה סמפאולי לאחר הניצחון על האיטי בשבוע שעבר. זה לא סוד שהטיסה לישראל תקועה לצוות המקצועי כמו עצם בגרון, ויש לכך הרבה סיבות: תוספת של שתי טיסות (מברצלונה לת"א ומת"א למוסקבה) בשלב הזה של ההכנות יכולה להסב נזק ולהוביל לעייפות; הלוגיסטיקה סביב המשחק והנסיעה לירושלים פוגעות ברצף של שגרת האימונים, ואפילו האמונה התפ לה שביקור בכותל הוא ערובה להצלחה כבר לא קיימת מאז אמצע שנות ה 90; לכל זה יש להוסיף את המחאות מצד גופים פרו פלשתיניים וארגוני BDS, שכמה מהם הגיעו למתחם האימונים של ארגנטינה עם חולצות מגואלות בדם ודרישה לבטל את המשחק.

הגדיל לעשות נשיא ההתאחדות הפ לשתיני ג'יבריל רג'וב, ששלח מכתב לעמיתו הארגנטינאי ובו הבהיר: "נד רוש מאנשים לשרוף חולצות של מסי ושלטים שלו". זאת היתה אמורה להיות נקודת המוצא של ארגנטינה בדרכה לא צטדיון טדי, או כפי שהוא מוזכר בתק שורת של ארץ האסאדו: "נמצא במרחק 70 ק"מ מעזה". לטדי הם כבר לא יגיעו, ולפי דיווחים בתקשורת הארגנטינאי­ת, גם הביקור המתוכנן שלהם אצל האפי פיור, לא ייצא לפועל.

סנסציה ברולאן גארוס

מרקו צ'קינאטו, שעד הרולאן גארוס השנה לא ניצח אף משחק גרנד סלאם, עלה אמש לחצי הגמר בפריז עם ניצחון ‪6:7 ,6:1,6:7,3:6‬ על אלוף 2016 בצרפת, נובאק ג'וקוביץ'. בשלב הבא יפגוש המדורג 72 בעולם את דומיניק תים, שדרס 0:3 את סשה זברב.

נשים: סלואן סטיבנס ומדיסון קיז ייפגשו בחצי הגמר לדרבי אמריקני.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? מימין ומשמאל: הפגנות פרו פלשתיניות נגד קיום המשחק בישראל
מימין ומשמאל: הפגנות פרו פלשתיניות נגד קיום המשחק בישראל
 ?? צילומים: רויטרס ??
צילומים: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel