Israel Hayom

נתניהו וברקת על הכוונת

השב"כ חשף: שלושה פלשתינים שהופעלו על ידי גורמים מסוריה, תכננו לרצוח את רה"מ ואת ראש העיר ירושלים ונעצרו בטרם השיגו נשק ברקת: "כשכוחות הביטחון בתמונה - אני ישן בשקט"

- יורי ילון

שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל לאחרונה תשתית טרור פלשתינית, שהוכוונה על ידי פעיל טרור של ארגון החזית העממית המ תגורר בדמשק, ושמטרתה היתה לפ גוע בראש הממשלה בנימין נתניהו ובראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

שלושת הפלשתינים שנעצרו מש תייכים לארגון החזית העממית לשח רור פלשתין, והשב"כ סיכל את פעי לותם כבר בשלבים ראשוניים של שלב איסוף המודיעין המקדים (מל"מ). בשב"כ מדגישים כי לא היו בידי הפ לשתינים אמצעי לחימה ונשק, והם לא השיגו מימון לרכישת כלי נשק. כתבי אישום חסויים הוגשו נגדם ביום ראשון שעבר. "זה היה ברמת תכנון, ברמת מחשבות, אבל חובת השב"כ היתה כמובן לעצור את ההתארגנות בשלביה הראשונים", אמרו אמש גורמי ביטחון בכירים.

במסגרת החקירה נעצר ב22 בא פריל מוחמד ג'מאל רשדה, בן 30 ממחנה הפליטים שועפט במזרח ירו שלים, פלשתיני בעל תעודת זהות ישראלית כחולה, שריצה בעבר מאסר בגין פעילות טרור. בעבר ניסה רשדה לשרוף בית של יהודים בשכונת פסגת זאב בירושלים. הוא ישב בכלא הישרא לי בשנים 2008-2005 ובחקירה עלה כי תכנן את הפיגועים בהכוונתם של גורמי טרור בחו"ל, ובהם פעיל טרור מסוריה. כמו כן, עלה בחקירתו של רשדה כי תכנן בין היתר פיגועי טרור במבנים השייכים לקונסוליה האמריק נית - מה שהפך לשגרירות האמריקנית בירושלים כיום.

בשב"כ מצאו כי רשדה ביצע מה לכים מקדימים לאיסוף מודיעין על אודות היעדים שנגדם תכנן לבצע פי גועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסו ריה. בהמשך נעצרו עוד שניים נוספים, שבחקירתם, כך לפי השב"כ, אומתו החשדות ונוסף מידע הנוגע לפעילות התשתית.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב לפרסום: "השב"כ שלנו הוא מהטובים בעולם. עודכנתי לכל אורך הטיפול באיום. כשהשב"כ בתמונה והמשטרה בשטח, אני יכול לישון בשקט".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו וברקת
צילום: אורן בן חקון נתניהו וברקת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel