Israel Hayom

נתניהו אמר למקרון: "הסכם הגרעין יקרוס"

רה"מ נפגש עם נשיא צרפת ודן איתו בסוגיה האיראנית, במפגש שבו התגלעו חילוקי דעות √ מקרון: "הסכם לא מושלם, אך עדיף ממצב ללא פיקוח" √ "העברת השגרירות לירושלים היתה צעד שערער את היציבות"

- אריאל כהנא עם משלחת רה"מ באירופה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר השבוע באירופה, נפגש אמש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בפגישה שעסקה בעיקר בסו גייה האיראנית. מהדברים הפומביים שאמרו השניים לאחר המפגש עולה כי התגלעו ביניהם מחלוקות במספר נושאים, בראשם הנוכחות האירא נית בסוריה והיחס להסכם הגרעין.

שני המנהיגים הסכימו כי יש למ נוע מאיראן השגת נשק גרעיני אולם היו חלוקים בשאלה האם יש לשמר את הסכם הגרעין. הנשיא הצרפתי אמר כי "ההסכם לא מושלם אך הוא עדיף מהמצב שהיה קודם לכן, ללא פיקוח". עוד הוא מתח ביקורת על פרישת ארה"ב מההסכם: "ההסכם עוזר לסו כנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפקח על התוכנית. שירות המודי עין של ישראל הראה לנו באופן ברור שההסכם עדיף על המצב הקודם". הוא הסכים עם נתניהו שתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן מסכנת את אירופה. נתניהו הדגיש כי לא ביקש ממקרון לעזוב את ההסכם אך הסביר כי הנימוק לכך הוא שההסכם יקרוס מאליו. "ההסכם יגיע לקיצו, הלחצים הכלכליים יביאו לכך", אמר נתניהו והתכוון לכך שהעיצומים הכלכליים יביאו לעצירת ההשקעות באיראן.

גם לגבי הוצאת הכוחות הסו ריים נראה שלא היתה בין השניים הסכמה. מקרון אמנם התבטא נגד ההתפשטות האיראנית במזרח התי כון ואמר כי "השגת פתרון בסוריה חשובה לביטחון ישראל", אולם עם זאת, שלא כמו קנצלרית גרמניה אנ גלה מרקל, מקרון לא קרא ליציאת כלל הכוחות האיראניים מסוריה - דרישה שראש הממשלה עמד עליה. "איראן צריכה לעזוב את כל סוריה, אין לה מה לחפש שם", אמר נתניהו וניסה לשכנע את מקרון שהשארת הכוחות האיראניים בסוריה תסכן גם את צרפת. סוגיה נוספת בה השניים היו חלוקים היא העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. מקרון כינה את המהלך "צעד חד צדדי שמערער את היציבות" ולכך נתניהו השיב כי "יש מדינה יהודית והבירה שלה בי רושלים, זה לא ישתנה". רה"מ צפוי לנחות היום בבריטניה, שם ייפגש עם ראשת הממשלה תרזה מיי.

בתוך כך, סוכנות הגרעין של איראן הודיעה לאו"ם כי תציב צנטריפוגות חדשות במטרה להרחיב את העשרת האורניום אם הסכם הגרעין יקרוס. בתגובה לכך אמר נתניהו כי "שלשום הצהיר האייתוללה חמינאי שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין. אנחנו לא מופתעים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

 ?? צילום: אי.פי ?? נתניהו ומקרון, אתמול
צילום: אי.פי נתניהו ומקרון, אתמול
 ??  ?? מאיים על ישראל. חמינאי
מאיים על ישראל. חמינאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel