Israel Hayom

"בלמנו הרבה פיגועים בצרפת, לא פני משי בקהי י לו נ ת יהי הודם י ואדינה ת את ז מ ק הסי ו פ מ ודיה עיני מכ ולסאי ר ופעי י טרור ק ביב"

רה"מחשףברא תבמ עו עה בסי שת: "ישראל היא הבלם בפני האסלאם הקיצוני" √ היום ייפגש עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי

- אריאל כהנא עם משלחת רה"מ באירופה

כוחות הביטחון של צרפת מסכלים פיגועי טרור המכוונים נגד אזרחי צרפת בזכות מידע מודיעיני שמעבירה להם ישראל, כך חשף אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם ראשי הארגונים של הקהילה היהודית בצרפת.

"אתם שומעים בחדשות שמשטרת צרפת מנעה פיגוע, אבל שאלתם את עצמכם כיצד היא סיכלה אותו ומי נתן לה את המידע?" שאל נתניהו את ראשי הארגונים במפגש שהתקיים בבית המלון שבו הוא שוהה בלב פריז, במסגרת ביקורו המדיני באירופה. "אנחנו מונעים פיגועים איומים, כולל פה, בצרפת. ישראל בלמה הרבה מאוד פיגועים באירופה ותמשיך לעשות זאת", הוסיף.

בפגישה, שבה נכחו כ 20־ בני אדם, טען נתניהו כי במערב אירופה, ובפרט בצרפת, לא מבינים מספיק שישראל מונעת פלישה של האסלאם הקיצוני ושל גלי פליטים ליבשת. "ישראל פועלת נגד האיום של האסלאם הקי־ צוני, שהוא איום על ישראל ועל כל העולם. ישראל היא הבלם בפני האסלאם הקיצוני. מבינים את זה בעולם, אבל אולי לא מספיק פה", אמר נתניהו למנהיגים היהודים.

"להילחם באנטישמיות"

ראש הממשלה התייחס גם לגל האנטישימיו­ת בצרפת ושיבח את מאבקו של הנשיא מקרון נגדה. "האנטישמיות באירופה בכלל ובצרפת בפרט זה דבר שיש לו יסודות עתיקים, אבל הביטויים שלו חדשים. מול זה צריך דבר אחד - להילחם ולהילחם. זו המדיניות וזה חשוב. צריך להבין שזה אף פעם לא נגמר ביהודים", אמר.

בפגישה השתתפו בין השאר ראשי ה"קריף" )ארגון הגג של יהודי צרפת( וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. הם הודו לנתניהו על דבריו ואמרו כי הוא מסייע להם להיאבק על זהותם היהודית ולא להתבייש בה. חביב אמר ל"ישראל היום": "הדברים שאמר לנו ראש הממשלה נתנו כוח לראשי הקהילה. היהודים בצרפת מתמודדים עם בעיות קשות של אנטישמיות מוסלמית. חשוב שנתניהו בא לחזק אותנו".

עם זאת, הם ציינו כי יהדות צרפת סובלת מגל התבוללות וביקשו שהממשלה תפנה תקציבים לחיזוק החינוך היהודי בצרפת, בדרך דומה לזו שנעשית בארה"ב. המנהיגים היהודים העלו גם את קשיי הקליטה והביורוקרט­יה, שמהם סובלים היהודים הצרפתיים שעולים לארץ ולכך ענה נתניהו: "אנחנו עושים הכל, אבל זה לא מספיק".

 ?? צילום: אי.פי ?? נתניהו נואם, אתמול בפריז
צילום: אי.פי נתניהו נואם, אתמול בפריז
 ??  ?? מאיר חביב
מאיר חביב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel